Inköpare
Victoria Park AB / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Victoria Park AB i Malmö,
Kristianstad,
Markaryd,
Karlskrona,
Växjö eller i
hela Sverige Victoria Park AB är en av Sveriges största och mest betydande privata bostadsaktörer som utvecklar attraktiva bostadsområden i landets tillväxtstäder. Med ett långsiktigt förvaltningsarbete och socialt ansvarstagande skapar vi värden för kunder, medarbetare, aktieägare och samhället.
Idag äger och förvaltar vi över 16 500 lägenheter i 13 städer. Och vi växer. Därför söker vi nu en inköpare för centralt arbete på Victoria Park.
Inköpare
Inköpsenheten ansvarar med att stötta övriga organisationen vid inköp och upphandling så att Victoria Park har tillgång till de varor samt konsult- och entreprenadtjänster som krävs för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag. Enheten är både operativ, utför egna upphandlingar av ramavtal, och strategisk, genom att bidra med expertstöd på upphandlingsområdet. Syftet är att skapa förutsättningar för övriga organisationen att prestera ännu bättre resultat.
En del av inköpsenhetens arbetsuppgifter idag är verksamhetsutveckling inom förvaltning vilket innebär att driva utvecklingsarbete i våra processer.
Arbetsuppgifter som inköpare kommer att arbeta med:
• Operativa och taktiska inköpsfrågor som leverantörsbedömningar, inköpskalkyler, förhandlingar och avtal.
• Strategiskt inköpsarbete såsom leverantörsutveckling, inköpsplanering och -utveckling samt affärsförhandlingar.
• Analys, utveckling och implementering av inköpsstrategier.
• Förbereda och genomföra upphandlingar av främst ramavtal, för att sedan implementera dessa i organisationen.
• Avtalsuppföljning för att säkerställa tecknade avtalsvillkor samt aktivt arbeta med att vidareutveckla samarbetet och branschen.
• Initiera och delta i interna projekt samt strategiskt arbeta med att vidareutveckla inköpsfunktionen med målet att göra inköp till en så smidig och enkel process som möjligt.
• Internt arbeta med utbildning och informera kring funktionen inköp och nyheter inom området.
• Säkerställa att konkurrens utnyttjas på ett affärsmässigt sätt och så att varor och tjänster köps in kostnadseffektivt, till rätt kvalitet.
• Driva arbetet med att utveckla och tydliggöra processer inom inköpsområdet, i nära samarbete med dina medarbetare och beställare inom bolaget.
• Följa utvecklingen inom inköpsområdet samt bevaka rättsutvecklingen inom offentlig upphandling och ta de initiativ som behövs
Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Malmö och rapporterar till Inköpschef. Resor i tjänsten förekommer när du besöker vår organisation runt om på våra områdeskontor i Sverige.
Publiceringsdatum2019-12-20KvalifikationerVi tror att du har en utbildning inom teknik, ekonomi, juridik eller annan passande inriktning, samt erfarenhet av inköp/upphandling och gärna leverantörsutveckling. Du har erfarenhet av entreprenadjuridik och hög affärsetik är en självklarhet. Vi ser gärna att du även har minst 5 års relevant operativ arbetslivserfarenhet och ett upparbetat nätverk inom bygg- och fastighetsbranschen, då en stor del av upphandlingarna kretsar kring detta område.
Du har förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. Hanterar du konversationstyska är det en merit.
Vi ser det som en fördel om du har goda kunskaper inom entreprenadjuridik och har arbetat mot/i fastighets- eller byggbranschen. Det är meriterande om du har genomfört upphandlingar med inriktning mot fastighetsdrift, entreprenader och teknikkonsulter.
Det förutsätts att du har körkort och tillgång till egen bil.
Dina personliga egenskaperFör att du ska trivas och utvecklas hos oss tror vi att du är affärsmässig, innovativ och kommunikativ och på samma gång ansvarstagande, strukturerad samt ha lätt för att se helheten. I rollen kommer du arbeta i nära samarbete med interna beställare för att tillsammans hitta de bästa alternativen som långsiktigt säkerställer att satta affärsmål nås. Att vara övertygande på ett förtroendeingivande sätt är avgörande för att lyckas tillsammans - helt enkelt att ha förmåga att bygga långsiktiga relationer.
Victoria Park erbjuder
Victoria Park är inte ett fastighetsbolag som alla andra! Här pratar man hellre om att förädla fastigheterna än att förvalta dem. De investerar och utvecklar beståndet kontinuerligt genom värdeskapande fastighetsförbättringar för ökat driftsnetto och socialt hållbar utveckling. Materialvalen är genomtänkta vid renoveringar - allt i syfte att skapa ett tryggare boende och att långsiktigt öka bostadsområdenas attraktionskraft. Företaget vill gärna ha en dialog med de boende och varje hyresgäst träffas åtminstone en gång per år. På så vis skapas en känsla av ägarskap och ansvar vilket ytterligare får positiva effekter kopplat till fastigheterna. Victoria Park är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling. Victoria Park är ett ungt bolag (grundat 2006) med stora tillväxtplaner. Vi är övertygade om att det blir en fortsatt spännande och rolig resa mot högt uppsatta framtida mål.
Information och ansökan
För mer information kring tjänsten kontakta inköpschef Mattias Olander -
mattias.olander@victoriapark.se. Välkommen med din ansökan här via vår karriärsajt! Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-06-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVictoria Park AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Victoria Park AB (org.nr 556695-0738),
http://victoriapark.se/ Arbetsplats Victoria Park
Jobbnummer 5016329
Observera att sista ansökningsdag har passerat.