Informatör med erfarenhet av projektledning
Upplands Väsby kommun / Administratörsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Upplands Väsby kommun i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Mitt emellan två universitetsstäder, Uppsala och Stockholm, ligger Upplands Väsby. Här bor 40 000 invånare, som har tillgång till bra kommunal och kommersiell service. Närheten till naturen, var du än befinner dig i kommunen, ger utmärkta möjligheter till ett varierat friluftsliv. Kommunen har goda kommunikationer till Stockholm, Uppsala och Arlanda och är inne i ett utvecklingsskede där den moderna småstaden byggs.
Stöd och Process är Upplands Väsby kommuns interna organisation för administrativt och konsultativt stöd. Kontoret består av 6 enheter, alla med vitala stöd- och konsultfunktioner för kommunens kärnverksamheter. I kontoret arbetar totalt ca 85 medarbetare.
Den största delen av kontorets medarbetare har sina arbetsplatser samlade i kommunhuset i Upplands Väsby centrum.
Stöd och Process är helt intäktsfinansierad. Det innebär att Informationsenheten erbjuder prissatta tjänster i avtal med kommunens olika förvaltningar. Enheten arbetar brett med kommunikation i formen av en inhousebyrå. Vi lägger därför stor vikt vid ett professionellt bemötande i dialogen med våra kunder.
Tjänsten
Nu söker vi en informatör med stor kunskap och erfarenhet av att projektleda kommunikationsprojekt. Tjänsten är ett vikariat från och med 1 april 2013 till 31 januari 2014.
För att lyckas hos oss behöver du ha en bred kompetens och förmåga inom kommunikationens alla områden, på enheten finns specialister inom flera områden men även som informatör med kundansvar behöver du kunna allt från att skriva texter, arbeta med layout, PR och webben.
Publiceringsdatum2013-01-03Dina arbetsuppgifter• Arbeta konsultativt gentemot kommunens interna kunder. Du kommer ha kundansvar gentemot något/några av våra kontor och delta i andra kommunikationsprojekt.
• Leda informationsprojekt såsom framtagande och genomförande av kommunikationsplaner, planering av externa och interna informationskampanjer mm.
• Planera och genomföra olika event, allt från medborgardialog till mässor, utställningar, festivaler mm.
• Fungera som beställare gentemot byråer och tryckerier av informationsmaterial, trycksaker mm.
• I tjänsten ingår också att arbeta med PR och även att producera tryckmaterial, skriva texter till både media och webben.
Kvalifikationer• Eftergymnasial utbildning inom kommunikation
• Erfarenhet av projektledning av informationsprojekt.
• God kunskap inom alla informatörens områden, allt från strategiskt arbete till ren produktion.
• Erfarenhet av att ha arbetat med att arrangera olika typer av event.
• Kunskap i publiceringsverktyg för webb
• Kunskap i trycksaksproduktion
• God kunskap i InDesign
• Serviceinriktad och kundorienterad
• Strukturerad och iniativförmåga
• Kreativ och god samarbetsförmåga
• Erfaren skribent
Arbetstid och varaktighetVikariart från och med 1:a april till 31 januari 2013.
Sysselsättningsgrad 100%
Fackliga företrädare
Nås via kommunens växel, tfn 08-590 970 00
Kontaktperson för detta jobbLinda Corsvall
Enhetschef informationsenheten
linda.corsvall@upplandsvasby.sembl 073-910 40 29
Välkommen med din ansökan
Registrera din ansökan längst ned på sidan i vår annons på
http://www.upplandsvasby.se , senast 7 januari 2013.
OBS! Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post eller post utan endast via länken ovan.
Telefonförsäljare
Vi undanber oss samtal från annonssäljare och rekryterings-/bemanningsföretag.
Välkommen med din ansökan till oss i Stöd och Process.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Säsongsanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUpplands Väsby kommun
AdressUpplands Väsby kommun
19480 Upplands Väsby
Jobbnummer 1428354
Observera att sista ansökningsdag har passerat.