InfoCare söker fler IT-konsulter
InfoCare Service AB / Supportteknikerjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Ängelholm,
Åstorp,
Bjuv,
Bräcke,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Ängelholm,
Helsingborg,
Halmstad,
Hässleholm,
Lund eller i
hela Sverige InfoCare Service AB erbjuder dig goda karriärmöjligheter och spännande uppdrag inom områden som installation, driftsättning och teknisk support.
Vi är Nordens ledande, oberoende tjänsteleverantör och i Sverige har vi kontor på 24 orter där våra konsulter och tekniker dygnet runt och året om ser till att våra kunder, små som stora, har fungerande och lönsamma IT-system. Våra största kunder återfinns hos allt från dagligvaruhandeln till myndigheter från norr till söder. Nu växer vi ytterligare och söker ännu fler, engagerade kollegor.
Vad innebär det att arbeta inom Consulting på InfoCare?
Consulting är den del av oss som finns på plats ute hos våra kunder, oftast för längre men ibland även för kortare uppdrag. Som konsult hos oss får du det bästa av två världar - tillhörigheten, gemenskapen och kompetensutvecklingen som följer av att vara en del av InfoCare och delaktigheten i det dagliga arbetet ute hos vår kund.
Du är vår specialist och ambassadör på plats hos kunden och dina arbetsuppgifter varierar utifrån vilken roll du har. Och vilka roller hittar man hos oss? Våra kunduppdrag är allt ifrån strategiska, komplexa roller till kortare projekt och kunderna återfinns inom bland annat fordonsbranschen, teknikföretag, myndigheter mm.
För det här uppdraget söker vi en Onsite Tekniker
Publiceringsdatum2021-05-05BeskrivningVi har behov av förstärkning av en erfaren drifttekniker till vår kund i Ängelholm. En person som har förmågan att kommunicera brett med människor samtidigt som du är fokuserad på jobbet som skall göras och håller ett naturlig bra tempo. Viktigt är erfarenhet av onsite arbete, önskvärt minst 5 år.
I den här rollen jobbar du i ett team bestående av 3 tekniker. Rollen innebär att lösa incidenter och requester som kommer in via Service Now. Rollen är bred och med en bra blandning av både enklare och mer avancerade tekniska utmaningar att lösa.
Kompetens och viktiga egenskaper
• Personkemin är en nyckelfaktor. Positiv inställning, tycker IT och IT-support direkt mot kund är kul. En teamplayer och har lätt för att samarbeta och trivs med att möta mycket människor men tycker om variationen att emellanåt jobba själv och är självgående i det.
• Lättlärd och kommer snabbt in i nya rutiner. Nyfiken och håller sig kontinuerligt uppdaterad inom området.
• Lyhörd och kommunicerar med kollegor och andra i kundteamet.
• Prioriterar bland det som finns att göra men kan acceptera omprioriteringar som emellanåt kan komma direkt och med kort varsel.
• Körkort är ett krav, tillgång till egen bil behövs ej.
• Kunna följa instruktioner och dokumentationskrav, är noggrann med att följa fastställda processer. Samtidigt flexibel med att processer och rutiner kan ändras.
• ITIL certifiering är ett plus men inget krav. Dock ska man ha jobbat enligt ITIL standard inom processerna incident och request. Ärendehanteringssystem som vi använder är Service Now.
• Tempot i rollen varierar en del. Viktigt att kunna hantera både de intensiva stunderna likväl de lugnare på ett optimalt sätt.
• Windows 7+10
• Windows server
• Service Now
• Print
• O365
• Active Directory
• SCCM
• Heltid
• Tidsperiod: 1 juni-31 jan med möjlig förlängning
• Arbetstider: M-F 8-17
• Lokation: Ängelholm
Vad ger vi dig för förutsättningar att lyckas?
För att du och vi tillsammans ska lyckas erbjuder vi dig en introduktion till InfoCare som arbetsgivare och till kund/uppdraget. Medarbetarsamtal håller vi 3 ggr/år och där kommer vi överens om en gemensam plan för din kompetensutveckling. Självklart erbjuder vi också en rad förmåner som ingår i en anställning hos oss. Vi är kollektivavtalsanslutna genom Almega IT- och Telekomföretagen.
Känner du att du matchar rollen och blir nyfiken på att veta mer om oss och vad vi erbjuder dig? Skicka då in din ansökan, och vänta inte - tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot att höra av dig!
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagInfoCare Service AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare InfoCare Service AB (org.nr 556549-7541)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats InfoCare
Jobbnummer 5743888
Observera att sista ansökningsdag har passerat.