Importspeditör till globalt logistikföretag

PerformIQ Work AB / Inköpar- och marknadsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PerformIQ Work AB i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige

Om PerformIQ

PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ!

Företagspresentation

Vill du jobba med service och kundvård inom ett globalt logistikföretag? Vill du vara en del av en ständigt växande organisation? Tycker du att logistik och förbättringsprocesser är intressant? Då har du hittat rätt!

Tjänstebeskrivning

Som importspeditör är arbetsuppgifterna väldigt varierande men dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att, ur kvalitetssynpunkt och med kunden i fokus, vara att fakturera uppdrag, ta hand om leverantörsfakturor och ansvara för egna kunder. Detta innefattar bland annat att ta emot, planera och hantera bokningar, tullhantering samt daglig kontakt med kund, terminaler och rederier gällande bland annat debiteringar och arkiveringar av uppdrag, hantering av kreditnotor och tilläggsfakturor. I tjänsten ingår även att proaktivt arbeta för att hitta nya arbetssätt till att effektivisera interna processer.

Krav på person

Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet som speditör/administratör med goda kunskaper inom ekonomi. Du är van vid att driva processer från start till mål och har ett sinne för att se samband och helheter i situationer. Har du erfarenhet och kunskap av sjöspedition, import eller export, är det mycket meriterande. För tjänsten krävs det att du har goda IT-kunskaper, framförallt i Officepaketet samt erfarenhet från att jobba i affärssystem, helst som stödjer transport. Som person ser vi att du har lätt för att samarbeta med andra, är initiativtagande, lyhörd samt noggrann och strukturerad. För att klara av tjänsten bör du även ha en god analytisk förmåga samt ett gott siffersinne. Krav för tjänsten är att du flytande i svenska samt engelska, både i tal och skrift.

Start: Omgående
Omfattning: Tillsvidare
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Märsta

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ, men arbeta ute hos kundföretaget.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum vilket gör att intervjuer kommer att hållas löpande,

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2016-03-18

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-23
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1781
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Berg alexandra.berg@performiq.se

Företag
PerformIQ Work AB

Adress
PerformIQ Work AB
Sveavägen 159
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 159, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2733615

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PerformIQ Work AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PerformIQ Work AB: