Importspeditör till globalt logistikföretag
PerformIQ Work AB / Inköpar- och marknadsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PerformIQ Work AB i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Om PerformIQ
PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ!
Företagspresentation
Vill du jobba med service och kundvård inom ett globalt logistikföretag? Vill du vara en del av en ständigt växande organisation? Tycker du att logistik och förbättringsprocesser är intressant? Då har du hittat rätt!
Tjänstebeskrivning
Som importspeditör är arbetsuppgifterna väldigt varierande men dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att, ur kvalitetssynpunkt och med kunden i fokus, vara att fakturera uppdrag, ta hand om leverantörsfakturor och ansvara för egna kunder. Detta innefattar bland annat att ta emot, planera och hantera bokningar, tullhantering samt daglig kontakt med kund, terminaler och rederier gällande bland annat debiteringar och arkiveringar av uppdrag, hantering av kreditnotor och tilläggsfakturor. I tjänsten ingår även att proaktivt arbeta för att hitta nya arbetssätt till att effektivisera interna processer.
Krav på person
Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet som speditör/administratör med goda kunskaper inom ekonomi. Du är van vid att driva processer från start till mål och har ett sinne för att se samband och helheter i situationer. Har du erfarenhet och kunskap av sjöspedition, import eller export, är det mycket meriterande. För tjänsten krävs det att du har goda IT-kunskaper, framförallt i Officepaketet samt erfarenhet från att jobba i affärssystem, helst som stödjer transport. Som person ser vi att du har lätt för att samarbeta med andra, är initiativtagande, lyhörd samt noggrann och strukturerad. För att klara av tjänsten bör du även ha en god analytisk förmåga samt ett gott siffersinne. Krav för tjänsten är att du flytande i svenska samt engelska, både i tal och skrift.
Start: Omgående
Omfattning: Tillsvidare
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Märsta
Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ, men arbeta ute hos kundföretaget.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum vilket gör att intervjuer kommer att hållas löpande,
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2016-03-18ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-23
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1781
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlexandra Berg
alexandra.berg@performiq.seFöretagPerformIQ Work AB
AdressPerformIQ Work AB
Sveavägen 159
11346 Stockholm
KontorsadressSveavägen 159, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2733615
Observera att sista ansökningsdag har passerat.