IDE söker Teamledare till ServiceDesk 1´st Line
IDE Nätverkskonsulterna / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos IDE Nätverkskonsulterna i Stockholm IDE är specialister på IT-drift för mindre och medelstora företag. Vi är mycket starkt inriktade på Microsofts teknik och arbetar med de senaste versionerna av Microsofts infrastrukturprodukter. År 2009 vann vi Microsoft Partner-of-the-Year i hård konkurrens med 50.000 partners och rekordartade 2.000 tävlingsbidrag. År 2010 vann vi svenska statens förtroende i Kammarkollegiets upphandling vilket innebär att vi nu har ramavtal med den offentliga sektorn i Sverige.
Nu har år 2011 börjat bra med nya affärer med flera nordiska börsföretag så vi behöver nu stärka upp vår Service Desk med ytterligare en teamledare.
Publiceringsdatum2011-05-02Dina arbetsuppgifterI rollen som teamledare är det fokus på att säkerställa vår leverans ut mot kunderna genom att leda, koordinera och prioritera arbetet för teknikerna. Du ser till att vår leverans håller en hög kvalité och att ärendehanteringen sker efter våra rutiner och processer, samtidigt som du ser till att våra medarbetare utvecklas och trivs.
Dina arbetsuppgifter• Arbeta för att teamet levererar efter uppsatta SLA och KPI
• Arbeta för att ärenden hanteras enligt våra rutiner och processer
• Schema och planering
• Förbättra, upprätthålla och implementera rutiner i samråd med Service Desk Manager
• Löpande samtal för att coacha, hjälpa och utveckla medarbetare
• Olika aktiviteter för att säkra vår kundnöjdhet
• Ta fram och följa upp mål med statistik från tex telefoni och ärendehanteringssystem
• Till viss del praktiskt arbete med kunders ärenden och tekniska lösningar.
• Agera ställföreträdare för andra teamledare eller för Service Desk Manager vid behov
Vem är du?
Du har en dokumenterad erfarenhet av en liknande roll eller har arbetat länge inom en Service Desk och känner att du är redo att ta nästa steg och då i rollen som teamledare. Du har naturligtvis i grunden ett intresse för service och support, men framförallt en känsla för hur man leder och utvecklar människor . Det är en fördel om du är insatt i teknik och problemlösning för att kunna prioritera och hantera ärenden. Vi söker någon som trivs med att vara en del av ett team men ändå har förmågan att arbeta självständigt mot uppsatta mål och ibland under stressade situationer. Du är van att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som medarbetare hos IDE erbjuds du en trygg arbetsplats på ett stadigt växande företag. Vi är ett lyhört företag där dina ideér och förslag är viktiga och där du själv har en stor möjlighet att vara med och påverka, styra inriktning och utveckling för både dig själv och ditt team.
Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom IT-sektorn. Vi är nyinflyttade i trevliga lokaler på Norra Stationsgatan och har en öppen och glad atmosfär där man delar med sig av kunskap och idéer.
Kontaktperson för detta jobbAnsökan med lönekrav märks " HR-Teamledare-2011-01 och skickas till
hr@idenet.com . Eventuella frågor besvaras av Martin Davies via e-post
martin.davies@idenet.com eller på telefon 08 522 90 139.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön + rörlig lön
Så ansöker duSkicka din ansökan med löneanspråk snarast då behandling och urval av ansökningar sker löpande.
Ange följande referens när du ansöker: HR-Teamledare-2011-05
Ansökan kan skickas till e-postadress:
hr@idenet.comKontaktMartin Davies, Service Desk Manager, 08-522 90 139,
martin.davies@idenet.comFöretagIDE Nätverkskonsulterna
AdressIDE Nätverkskonsulterna
Norra Stationsgatan 93
11364 STOCKHOLM
KontorsadressNorra Stationsgatan 93
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-522 90 100
Jobbnummer 919379
Observera att sista ansökningsdag har passerat.