Hyresadministratör till globalt fastighetsbolag i city
Perido AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Perido letar nu efter en hyresadministratör för uppdrag hos ett globalt bolag inom fastighetssektorn. Företaget är ägare av och förvaltar kommersiella fastigheter samt bostadsfastigheter, med kontor i flera städer runt om i landet. Just detta uppdrag är placerat på Stockholmskontoret i fantastiska lokaler mitt i city.
Här erbjuds du en bred roll som hyresadministratör med ansvar för dina egna fastigheter där du samarbetar nära förvaltare och ekonomer i varje fastighetsteam. Dina främsta ansvarsområden kommer vara att:
• lägga in avtal i hyressystemen Vitec och Fastnet
• administrera uppsägningar av avtal, med exempelvis delgivningsman
• sköta hyresavisering
• hantera hyresinbetalningar
• bevaka hyresintäkter och sköta påminnelse-, krav- och inkassorutinen
• hantera autogiro
• upprätta kundfakturor
• sköta kontakten med hyresgäster
• ansvara för statistik från hyressystem
• vara behjälplig med rapportframtagning av exempelvis hyresgästlistor
• hantera systemadministration i from av uppdateringar av t ex index och referensränta
För att lyckas och trivas i denna roll tror vi att du har tidigare erfarenhet av hyresadministration samt av hyressystemen Fastnet, Viteck eller liknande och vet hur avtal läggs upp och hanteras för kommersiella fastigheter. Du har även skapat dig god förståelse för hyresjuridikens områden avtal, överlåtelse och omförhandlingar.
Som person är du positiv, social och gillar att bidra till den goda stämningen i gruppen. Du är noggrann och strukturerad och trivs lika bra med självständigt arbete som i samarbete med dina kollegor. På det här företaget karaktäriseras arbetsmiljön av härlig stämning och mycket gemensamma aktiviteter både på och utanför kontoret. Vill du bli en del av detta glada gäng? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2017-01-31Kravprofil för detta jobb• Minst gymnasial utbildning
• Erfarenhet från fastighetsbranschen
• Goda kunskaper i något hyressystem, gärna Vitec eller Fastnet
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande
• Goda kunskaper i redovisning och administration
• God ekonomisk förståelse
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag i minst 3 månader med mycket god möjlighet till förlängning. Tillträde så snart som möjligt.
Så ansöker duAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Har du tidigare erfarenhet av hyresadministration? Vill du bli en del av ett härligt gäng kollegor som har roligt tillsammans på jobbet? Är du noggrann och strukturerad med god känsla för service? Då kan det här vara uppdraget för dig!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 14889EH i ämnesraden.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-02
Ange följande referens när du ansöker: 14889EH
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3293090
Observera att sista ansökningsdag har passerat.