Huvudregistrator med utveckling och informationsförvaltning i fo

Nyköpings kommun - Centrala funktionen / Administratörsjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nyköpings kommun - Centrala funktionen i Nyköping

Enheten för Informationsförvaltning är centralt placerad som en av fyra enheter på kommunledningskansliet. Enheten utgör på uppdrag av kommunstyrelsen kommunens arkivmyndighet och arbetar med att stödja, styra, samordna och utveckla kommunens informationshantering under hela dess livscykel. På kommunledningskansliet finns ett uppdrag att vara funktionsansvarig för kommunens samtliga registratorer, enheten för Informationsförvaltning är utförare i detta arbete.

På enheten arbetar ca 10 personer; arkivarier, arkivassistent, registratorer, assistent, dataskyddsombud/informationssäkerhetssamordnare samt systemansvarig.


Publiceringsdatum
2019-01-14

Arbetsuppgifter
I rollen som huvudregistrator har du en både strategisk och operativ roll. Dels utvecklar och driver du frågor kopplade till kommunens diarieföring på en central nivå, dels arbetar du operativt med uppgifter som ingår i funktionsansvaret för kommunens registratorer, likväl direkt med diarieföring.

Du arbetar proaktivt med att utveckla, kvalitetssäkra och samordna arbetsprocesser samt implementera nya arbetssätt i verksamheten. Du ansvarar för att rutiner och andra styrdokument är implementerade och aktuella, vid behov gör du revideringar och utarbetar nya rutiner. Du håller självständigt utbildningar samt ger råd och stöd till kommunens registratorer och övrig verksamhet inom ditt specialistområde. Kommunen har ett verksamhetsövergripande nätverk för registratorer där du har en drivande roll med stora möjligheter att utforma nätverkets form och agenda.

På enheten ingår du i ett registratorsteam som bland annat ansvarar för ärendehantering och diarieföring till kommunfullmäktige, kommunstyrelse och verksamhetsnämnder med tillhörande arkivansvar. Här har du en mycket viktig roll som registrator bl.a. gentemot kommunstyrelsen.

Exempel på övriga arbetsuppgifter:
• Posthantering
• Ta emot och hantera förfrågningar om utlämnanden av allmänna handlingar
• Bidra med kompetens i arbeten och projekt kopplade till ditt område, t.ex. e-arkivering


Kvalifikationer
Vem är du?
Vi söker dig som har fokus på effektiv och kvalitetssäker ärende- och informationshantering. Du är kunnig och kompetent inom ditt yrke och tycker självklart att registratorsrollen är både viktig och intressant. Som person är du strukturerad, analytisk, serviceinriktad och kreativ. Du har god förmåga att uppmärksamma utvecklingsområden och hålla ett övergripande perspektiv, likväl är du van vid att självständigt driva frågor i mål inom ditt kompetensområde. Du är bekväm i rollen att utbilda, guida och stötta dina kollegor, samt har god problemlösningsförmåga.

Du har tidigare arbetat som registrator inom offentlig sektor och/eller är utbildad registrator eller har högskoleutbildning inom arkiv- och informationshantering. Du har goda kunskaper om den lagstiftning som styr informationshanteringen inom offentlig förvaltning (t.ex. offentlighets- och sekretesslagen, tryckfrihetsförordningen, arkivlagen och GDPR).

Du har lätt för att kommunicera, både muntligt och skriftligt på svenska och engelska, samt har god vana att arbeta i moderna dokument- och ärendehanteringssystem, likväl i Officepaketet. Vi tror också att du är en god arbetskamrat som har lätt för att samarbeta. Det är en merit om du tidigare haft projekt- eller arbetsledande funktioner.

ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt, eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-03
Ange följande referens när du ansöker: A842774
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Savonen jenny.savonen@nykoping.se 0155-24 89 47
Linn Andersson linn.andersson@nykoping.se 0155-457937

Företag
Nyköpings kommun - Centrala funktionen

Adress
Nyköpings kommun - Centrala funktionen
Stora Torget 1, 611 83 Nyköping
61183 Nyköping

Kontorsadress
Stora Torget, Stadshuset 61183 Nyköping

Jobbnummer
4553387

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nyköpings kommun - Centrala funktionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nyköpings kommun - Centrala funktionen: