Huvudregistrator, Kommunkansli och juridik, Kommunledningssektor
Kungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten i Kungälv Enheten för Kommunkansli och juridik arbetar med förvaltningsövergripande ansvar för frågor som rör dokument- och ärendehantering, arkiv, nämndadministration och juridik.
Vi ger råd, service och internutbildning inom våra verksamhetsområden.
Vi har ett modernt arbetssätt och ligger långt framme inom området digital ärendehantering.
Publiceringsdatum2015-04-13ArbetsuppgifterTill Enheten för Kommunkansli och juridik söker vi en huvudregistrator med ansvar att utveckla och modernisera arbetssätten inom diarieföring och arkivering för en övergång till digital arkivering.
Dina uppgifter som huvudregistrator blir dels att ansvara för kommunstyrelsens diarium, dels att som huvudregistrator ha en samordnande roll vad gäller registratorsfrågor.
Arbetet innebär att löpande göra kvalificerade bedömningar av vilka handlingar som ska registreras, göra sekretessbedömningar samt att påbörja och avsluta ärenden i närarkiv.
I arbetet ingår även att underhålla och utveckla myndighetens ärende- och dokumenthantering samt att utbilda andra om de lagar och regler som styr myndigheters hantering av allmänna handlingar.
Tjänsten innebär service till media, medborgare och förtroendevalda, samt support och vägledning till tjänstemän i kommunens olika verksamheter
Du kommer att tillhöra en liten grupp registratorer som utbyter yrkeserfarenheter utarbetar rutiner och rycker in för varandra vid ledigheter.
KvalifikationerVi söker dig som är arkivarie- eller registratorsutbildad eller har likvärdig högskoleutbildning.
Du har arbetat som registrator inom den offentliga sektorn och är väl förtrogen med de regelverk som styr hanteringen av allmänna handlingar.
Du har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i ärende- och dokumenthanteringssystem.
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av arbeta med e-arkiv inom offentlig verksamhet
• erfarenhet av att utforma riktlinjer och rutinbeskrivningar inom registratur och arkivering
• kunskap om och erfarenhet från arbete enligt verksamhetsbaserad arkivredovisning
I gruppsammanhang trivs du med en ledande roll, är kommunikativ och har stort intresse för att arbeta i en miljö som präglas av utveckling och förändringar.
Du trivs med att växla mellan operativt och strategiskt arbete och är van vid att självständigt prioritera arbetsuppgifter.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-26
Ange följande referens när du ansöker: A465316
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktKathrin Ahlstedt, Kanslichef 0705-10 01 32
Facklig kontaktSabina Johansson, Vision 0303-23 96 44
Martin Rahl, JUSEK 0303-23 96 73
FöretagKungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten
AdressKungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten
Box 666
44218 Kungälv
KontorsadressStadshuset KUNGÄLV
Jobbnummer 2244837
Observera att sista ansökningsdag har passerat.