HTC Sweden AB söker Globalt Rental Account Manager

Arenius Schröder & Besterman AB / Försäljningsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arenius Schröder & Besterman AB i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige

HTC Sweden AB är ett innovationsföretag med högt fokus på R&D som successivt vuxit till ett världsledande företag inom professionella slip- och polersystem för golv. HTC erbjuder en unik produktflora av golvslipmaskiner i alla storlekar, stoftavskiljare, diamantverktyg samt städ och underhållssystem för alla typer av hårda golv.
HTC har ca 170 anställda i Sverige, USA, England, Tyskland och Frankrike. Huvudkontor och produktionslokaler finns i Söderköping. Ca 85 procent av försäljningen går på export. Detta sker genom egna dotterbolag och distributörer, kompletterat med ett nät av agenter och återförsäljare runt hela världen. Genom detta nätverk finns HTC representerat i över 65 länder.

HTC söker Global Rental Account Manager som även tar övergripande ansvar för säljprocesser inom HTC Group.

HTC har en aggressiv tillväxtstrategi med ett uttalat mål att dubbla omsättningen. För att säkerställa uppfyllnad av den övergripande tillväxtstrategin kommer HTC att genomföra ett antal åtgärder. En av åtgärderna är att fokusera på tillväxt i marknaden för uthyrning av maskiner. Därför kommer en ny tjänst att tillsättas som Global Rental Account Manager.

Befattningen ger dig stort inflytande och påverkan på HTCs totala utveckling. Du kommer få möjlighet att jobba globalt med mycket stora och betydelsefulla kunder där din insats blir avgörande för framgången. Du kommer agera i, och genom, vårt internationella försäljningsnätverk för att utveckla affärerna med dessa kunder.

Tjänsten har två övergripande ansvarsområden.
1. Övergripande globalt matrisansvar för försäljning till maskinuthyrningsbolag på de marknader där HTC är närvarande. I detta ingår även KAM-ansvar för att själv utveckla HTCs OEM-affär, så kallad private labelling. D.v.s. andra bolag som marknadsför HTC:s produkter under sitt eget varumärke.

Både avseende Rental- och OEM-affären är målsättningen att utveckla dem till att bli tillväxtdrivare inom HTC. Att HTC säljorganisation inklusive partners optimerar och tillvaratar tillväxtpotential som finns i dessa affärsområden.
Du kommer ansvara för att, i samarbete med sälj och marknadsorganisationen, utforma en strategi- och affärsmodell samt utveckla och genomföra affärsplaner för Rental och OEM-konton. Du ansvarar också för att samordna prissättning och marknadskunskap.

Arbetet är komplext och innefattar hela affärsprocessen från identifiering av potentiella kunder, kundbearbetning och behovsanalys till leverans och uppföljning. Även service och verktygsförsäljning är viktiga faktorer i helhetsaffären.

2. Processansvar för globala Säljprocesser inom HTC Group.
Det innebär att i nära samarbete med VD och säljorganisationen förvalta och utveckla koncernens hela säljprocess med arbetssätt, säljverktyg etc. Syftet är att skapa effektiva, moderna processer och verktyg där nya möjligheter i IT-system tillvaratas. Samtidigt ska uppföljning och analys av säljarbetet underlättas med ökade volymer och rätt marginaler som följd. Detta kan göras till exempel genom att utveckla och implementera säljträningsprogram, lead-generering, CRM-uppdateringar, säljplanering, KPI:er, säljpresentationer, mm.

Vi söker dig som:
• Är en driven affärsman, gärna med internationella erfarenheter eller ambitioner och som framgångsrikt arbetat med säljledning-, KAM, strukturerade säljprocesser/säljarbete etc.

• Har drivit B2B med stora kunder, gärna i en matrisorganisation. Erfarenhet av arbete med, eller i, Rentalbolag är också meriterande.

• Kan stötta säljkanalerna genom att själv medverka i kundbearbetning och lämna affärsförslag och offerter, förhandla och sluta avtal samt genomföra gemensamma säljbesök med personal från egna dotterbolag och distributörer.

• Genom att var en drivande kraft, rättfram med hög integritet, samtidigt prestigelös och ödmjuk skapar goda relationer och nöjda kunder samt utrymme för dina frågor.

• Vill vara med och göra skillnad i utvecklingen av en global organisation med korta beslutsvägar, där team-känsla, driv och engagemang är kännetecknande.

Tjänsten kräver ett visst resande vilket gör att du måste kunna organisera ditt arbete, du behöver också behärska minst Svenska och Engelska flytande, i såväl tal som skrift.

För ytterligare information ring Mikael Jacobsson, 0725-130 690.

Vi tillämpar löpande urval på denna tjänst så ansök snarast, dock senast den 6/4 2016 på www.asb-rekrytering.se .

Publiceringsdatum
2016-03-23

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Jacobsson 0725-13 06 90

Företag
Arenius Schröder & Besterman AB

Adress
Arenius Schröder & Besterman AB
Kungsgatan 41
58218 Linköping

Kontorsadress
Kungsgatan 41 58218 Linköping

Jobbnummer
2741087

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arenius Schröder & Besterman AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arenius Schröder & Besterman AB: