HR-specialist, rekryterings- och bemanningsenhet

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

HR-specialist, rekryterings- och bemanningsenheten, omsorgsförvaltningen Kristianstads kommun

OMS:2014:112

Omsorgsförvaltningen
Omsorgsförvaltningen arbetar med en central rekrytering och bemanning inom äldreomsorgen. Förvaltningen tar nu ytterligare ett steg till i rekryterings- och bemanningsarbete gentemot intermittentanställda. Förvaltningen vill kvalitetssäkra rekryteringsprocessen genom att all vikariehantering går genom Rekryterings- och bemanningsenheten.
Vår roll är att kvalitetsäkra rekryterings och bemanningsprocesser inom vikariehanteringen, möta framtidens personalförsörjningsbehov och hushålla effektivt med personalresurser samt avlasta och stödja förvaltningens chefer i rekryterings- och bemanningsfrågor.

Hela annonsen visas på www.kristianstad.se/jobb

Publiceringsdatum
2014-12-09

Dina arbetsuppgifter
Enheten är under uppbyggnad och du har som HR-specialist möjlighet att forma och utveckla rekryteringsarbetet. Som HR-specialist kommer du att arbeta med rekrytering och uppföljning av intermittent- och resurspoolsanställda. I arbetet ingår också stöd till enhetschefen för enheten i arbetsrätt och rehabilitering. Arbetet kan också innefatta kontakter med bland annat Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen.

Kvalifikationer
Du har en akademisk examen med PA/HR-inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med kvalificerat HR-arbete, gärna inom offentlig verksamhet samt inom vård- och omsorgsverksamhet. Du har goda kunskaper i de lagar och avtal som styr arbetsmarknaden och kan förmedla detta på ett tydligt och professionellt sätt. Du har också god datorvana.

Arbetet fordrar att du har ett konsultativt förhållningssätt, är drivande och strukturerad och har förmåga att bygga förtroendefulla relationer. Du har en mycket god samarbetsförmåga, samtidigt som du måste kunna driva frågor självständigt. Du ska också ha en god kommunikativ förmåga och kunna uttrycka dig väl både i tal och i skrift. B-körkort är ett krav.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder två lediga tjänster
En tillsvidareanställning på 100 % med tillträde enligt överenskommelse och
en allmän visstidsanställning på 100 % med tillträde enligt överenskommelse och med varaktighet till och med 2015-12-31.

För mer information, ta kontakt med
Malin Sörensson, Enhetschef rekryterings- och bemanningsenheten
044-13 65 90/ 0733-13 87 11.
Annonssäljare ombeds kontakta Maria Hallgren, 044-13 58 07.

För facklig information, ta kontakt med
Annika Lovén, VISION, 0728-85 77 89
Rebecka Lejon, Kommunal, 044-13 48 80
Anna Svensson, SACO, 044-13 62 63

Sista ansökningsdatum
Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju. Vi vill att du söker snarast dock senast 2014-12-22.

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Katerina Jernek, tel 044-13 68 34.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-135000

Jobbnummer
2096023

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: