HR-specialist/HR-adviser

Göteborgs stad, SDF Östra Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad, SDF Östra Göteborg i Göteborg, Götene eller i hela Sverige

Stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg erbjuder kommunal service till cirka 45 000 invånare i områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby. Stadsdelsförvaltningen ansvarar bland annat för kommunal hälso- och sjukvård, förskola, skola, kultur, fritid, omsorg för individer och familjer samt omsorg för äldre och personer med funktionsnedsättning. Vårt främsta mål är att skapa förutsättningar för var och en att känna samhällsgemenskap.
Områdena i Östra Göteborg ligger nära Göteborgs centrum, men har samtidigt unika naturlandskap och en varierande bebyggelse. Utveckling och förnyelse sker på många platser. Infrastruktur, bostäder samt kommersiell och kommunal service byggs ut för framtiden.
Förvaltningen har cirka 2 500 medarbetare som arbetar för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att växa upp, bo, arbeta och åldras i. Vill du vara med och bidra till detta?
Är du målinriktad, samarbetsorienterad och bra på att skapa engagemang?
Kan du leda, organisera och utveckla förhandlingsarbete?
Ska arbetet ge personlig utveckling och vara samhällsnyttigt?
Vi söker dig som vill arbeta med arbetsrätt och lönebildning i Östra Göteborg. Du är en viktig resurs för chefer och HR-specialister i utvecklingen av att vara en god arbetsgivare. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för processarbetet inom arbetsrätt och förhandling samt lönebildning för stadsdelens 2 500 medarbetare.
Känns det som en intressant utmaning?
HR-avdelningen i Östra Göteborg stödjer förvaltningens chefer att nå goda resultat för befolkningen. Vi söker dig som anser att strategiskt HR arbete är detsamma som att utveckla ledar- och medarbetarskap!
Göteborgs Stad har gemensamma HR-processer för alla verksamheter. HR-specialistens roll är att kvalitetssäkra och utveckla processerna samt stödja cheferna i deras långsiktiga och strategiska arbete att vara och förbli en attraktiv arbetsgivare.

Publiceringsdatum
2011-09-19

Arbetsuppgifter
Inom arbetsrätt och förhandling arbetar du med omvärldsbevakning, utbildning samt ansvarar för kommunikation inom området med berörda parter. Du företräder arbetsgivaren i överläggningar/förhandlingar. Inom lönebildningsprocessen arbetar du med kartläggningar, förhandlingar, kommunikation, omvärldsbevakning och utbildningsinsatser. Du ingår i ett nätverk med andra lokala processledare tillsammans med Stadsledningskontoret.

Kvalifikationer
Du har högskoleexamen inom personal- och arbetslivsfrågor eller annan likvärdig högskoleexamen. Du har flera års erfarenhet av strategiskt HR-arbete samt processledning inom arbetsrätt och förhandling samt lönebildning.
Som person är du analytisk, lyhörd och kan påverka andra. Du är mål- och resultatorienterad och stimuleras av att bidra till en effektiv, kvalitetsmedveten organisation där ledar- och medarbetarskap utvecklas.
Förutom alla egenskaper vi redan räknat upp behöver du ha humor, vara mångsidig, tolerant och trygg som person. För att coacha chefer och kollegor behöver du vara prestigelös utan att förlora fokus på målet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-09
Ange följande referens när du ansöker: A234519
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Kristina Högström, 031-365 38 77

Facklig kontakt
Mikael Johansson, SKTF, 031-365 30 70, mikael.johansson@ostra.goteborg.se

Företag
Göteborgs stad, SDF Östra Göteborg

Adress
Göteborgs stad, SDF Östra Göteborg
40482 Göteborg

Jobbnummer
1033127

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad, SDF Östra Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad, SDF Östra Göteborg: