HR-specialist compensation & benefit, deltid
TNG Group AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG Group AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Är du som HR-specialist intresserad av lönestruktur, belöningsfrågor och vill arbeta strategiskt med detta i bolagsfusioner?
Till vår kund, ett välkänt företag inom fastigheter, söker vi en HR-konsult inom compensation & benefits. Ett lämpligt uppdrag för dig som är strateg och vill definiera gemensamma roller och funktioner. I rollen ingår även mer uppgifter såsom lönekartläggning, revidera befattningsbeskrivningar samt utveckla processer och riktlinjer för samtliga personalförmåner. Detta är ett uppdrag på ca 50%, och går utmärkt att utföra som underkonsult via TNG och/eller kombinera med andra åtaganden på deltid. Välkommen med din ansökan redan idag!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Ett längre uppdrag där du får vara specialisten som kommer in och gör en insats inom HR, med fokus på belönings- och ersättningsfrågor. Uppdragsgivaren är ett fastighetsföretag som växer, köper upp och ingår fusioner med andra bolag och du kommer vara en nyckelfunktion för att skapa riktlinjer, gemensamma funktioner, befattningsbeskrivningar och lönestruktur.
Detta är ett konsultuppdrag där du har möjlighet att bli anställd som konsult, alternativt jobba som underkonsult, hos TNG. Företaget är centralt placerat i Göteborg och start kommer ske snarast.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Som HR-specialist kommer du ha ett övergripande och strategiskt ansvar för området compensation & benefits med syfte att utveckla processer, riktlinjer och verktyg för samtliga personalförmåner. Exempel på arbetsuppgifter är:
* Se över personalförmåner, t ex pensioner, bonus, lön och andra företagsspecifika förmåner
* Lönestrukturer (inkl. lönerevisionsprocess, lönekartläggning, lönestatistik)
* Befattningsvärderingar och justera befattningsbeskrivningar
* Definiera gemensamma roller, titlar och funktioner
* Se över VD-kostnader
* Ta fram underlag till 'Ersättningsutskottet '
* Ta fram enhetliga anställningsavtal och liknande mallar
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Uppdragsgivaren är ett fastighetsföretag som växer och ingår fusioner med andra bolag. Du blir en del av HR, med fokus på att hitta gemensamma riktlinjer inom området compensation & benefits. Företaget är centralt placerat Göteborg.
Uppdraget är på deltid, ca 50%, med start omgående och minst 6 månader framåt. Detta är ett konsultuppdrag via TNG där du har möjlighet att bli anställd som konsult, alternativt jobba som underkonsult.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av HR-arbete och kan snabbt sätta dig in i nya organisationer. Vi ser att du har erfarenhet av lönestruktur, belönings- och ersättningsfrågor samt arbetsrätt. Har du erfarenhet av att jobba med företagsfusioner och/eller uppköp av bolag är det meriterande. Du har goda kunskaper i officepaketet och är van att arbeta i affärssystem.
För att lyckas i rollen har du ett starkt målfokus vilket leder till att du får saker gjorda, samtidigt som du inte är rädd att ifrågasätta befintliga rutiner. Du inger förtroende på alla nivåer inom organisationen och har lätt att få med dig dina kollegor, genom öppen och tydlig kommunikation.
INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd utav oss på TNG och arbeta ute hos vår kund. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstid
Publiceringsdatum2017-03-01ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLiza Andersson 031-7612223
FöretagTNG Group AB
AdressTNG Group AB
Korsgatan 3
41116 Göteborg
KontorsadressKorsgatan 3
Jobbnummer 3349592
Observera att sista ansökningsdag har passerat.