HR-Partner

Alten Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alten Sverige AB i Göteborg, Härryda, Trollhättan, Uddevalla, Grästorp eller i hela Sverige

Är du en personalvetare med ett sinne för ordning och reda och en fingertoppskänsla när det kommer till service? Har du ett par års erfarenhet från HR-administrativt arbete sedan tidigare och är redo för en roll där just din kunskap kommer vara betydelsefull för ALTEN? Vill du ge support inom HR-relaterade frågor? Då är det här rätt tjänst för dig!

ALTENs nya HR administration-organisation söker nu efter en HR-partner till Göteborg. Du rapporterar till HR administration Manager, som också är placerad i Göteborg.

Som HR-Partner blir du del av ett team vars uppgift är att supportera de anställda i frågor som rör allt från anställning, kollektivavtal, arbetsrätt, förmåner, HR-system samt stöd och support runt administrativa rutiner. Frågorna kommer in via telefon och mail och din uppgift som HR-partner är att på bästa sätt hjälpa dina ALTEN-kollegor att lösa sina problem. Arbetet är omväxlande och medför god inblick i många delar av HR-arbetet inom ALTEN och du kommer ha mycket kontakt med såväl medarbetare som chefer i organisationen. Tjänsten är på 100 % och är ett föräldravikariat under 2022 med start enligt överenskommelse.

För att du ska komma till din rätt på bästa sätt vill vi att du stämmer in på följande profil:
• Universitets/Högskoleutbildning inom HR
• Några års erfarenhet från HR-området
• Uttrycker dig väl i tal och skrift, både i svenska och engelska

Som person är du nyfiken, strukturerad, service-minded och noggrann. Du brinner för att hjälpa andra och har en god förmåga att möta alla, oavsett roll, på ett professionellt och trevligt sätt. Det skadar inte heller om du är en person som har nära till skratt och som uppskattar en arbetsplats med fantastiska kollegor!

Varför ska du välja ALTEN?
Som ett av Europas ledande konsultbolag som dessutom växer kan vi erbjuda dig en föränderlig och dynamisk arbetsmiljö. Hos oss finns möjlighet att göra intern karriär inom vår ekonomiavdelning, både mellan olika avdelningar men även mot ledarskapshållet, vilket vi gärna ser att du har ett intresse av. Eftersom vi är ett internationellt bolag finns även möjligheten att utvecklas och göra karriär internationellt. Vi har flertalet förmåner såsom friskvårdsbidrag och arbetstidsförkortning samt en trevlig arbetsmiljö i nya lokaler i centrala Göteborg.

För frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta Talent Acquisition & Development Partner Unni Båth via Unni.bath@alten.se. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-02-28

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Alten Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Alten Sverige AB (org.nr 556420-7453)

Jobbnummer
6386236

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alten Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alten Sverige AB: