HR-koordinator

Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Botkyrka, Stockholm eller i hela Sverige

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med nära 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Vård- och omsorgsförvaltningen ger stöd och service till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen har cirka 1 100 tillsvidareanställda och har en budget på 900 miljoner kronor.

Du är centralt placerad i förvaltningen och kommer att ingå i enheten stöd och utveckling med uppdrag att utveckla stödprocesser och service för framgångsrika verksamheter med brukarens fokus. Enheten arbetar förvaltningsövergripande med HR, IT, kommunikation, utredningar, samt fastighetsfrågor och nämndadministration.

Tillsammans med två kompetenta och engagerade kollegor utgör du HR-teamet och arbetar på uppdrag av chefer i förvaltningen. Du kommer även att utgöra en viktig resurs i det kommunövergripande arbetet inom området tillsammans med kommunens övriga HR-specialister och HR-chef.

Publiceringsdatum
2014-10-08

Arbetsuppgifter
• vara chefer behjälplig att skriva anställningsavtal, tjänstgöringsbetyg samt andra personaladministrativa göromål
• ansvara för administration av medarbetarundersökning, i detta ingår även att informera chefer om systemet
• introduktion av nya medarbetare
• framtagande av nya HR-administrativa rutiner
• ansvara för hantering och administration av LAS-frågor
• hålla i förvaltningens säkerhetsfrågor (såsom kris och akutpärm och administration i vårt system för systematiskt säkerhetsarbete: Riskprio)
• vid behov informera och utbilda chefer i förekommande HR-områden

Vidare innebär tjänsten att du kommer att arbeta med försäkringar och pensioner i förekommande fall, arbetet innebär också ett tätt samarbete med kommunens centrala löneenhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig:
• med erfarenhet av arbete som koordinator eller assistent inom HR eller så har du en bakgrund som löneassistent men vill ta ett steg närmare HR
• med PA-utbildning eller motsvarande på universitetsnivå

Du

• har lätt för att skapa förtroendefulla relationer
• är serviceminded och lösningsfokuserad
• har mycket lätt att kommunicera i tal och skrift

Vidare är du strukturerad, prestigelös samt har mycket lätt för att samarbeta.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet!

ÖVRIGT
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp!

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Under januari år 2015. Tjänsten är ett vik. på 1 år

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-20
Ange följande referens när du ansöker: A311079
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sebastian Klun, HR-specialist 08-530 613 64
Pia Bornevi, Chef stöd och utveckling 08-530 612 90

Företag
Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
MUNKHÄTTEVÄGEN 45
14785 TUMBA

Kontorsadress
MUNKHÄTTEVÄGEN 45 14785 TUMBA

Jobbnummer
2024525

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: