HR-konsult till enheten HR-relaterade konsulttjänster
Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Stockholm
2018-05-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-konsult till enheten HR-relaterade konsulttjänster" (publicerad 2019-05-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm,
Sundbyberg,
Botkyrka,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Vi levererar administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön, HR och snart även inom e-arkivering. I dag är vi 450 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Lund, Norrköping, Stockholm och Östersund. Från och med den 1 januari 2019, när vi även driver de statliga lokala servicekontoren, kommer vi att vara 1 400 medarbetare. Servicekontoren välkomnar medborgare, nyanlända och företagare som behöver stöd med tjänster från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.
Avdelningen konsultrelaterade tjänster består av tre enheter som erbjuder konsultstöd inom ekonomi och HR till kundmyndigheter. Som HR-konsult kommer du att vara delaktig i att utveckla och succesivt bygga upp enheten. Målet är att erbjuda andra myndigheter stöd inom HR-området.
HR-konsultens uppdrag utgår ifrån kundens behov av HR-stöd där arbetsuppgifterna kan vara av skiftande slag utifrån ett brett HR-perspektiv. Rollen kan innebära kortare eller längre uppdrag hos kund.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
HR-konsultrollen innebär att du kommer att ge HR-stöd till andra myndigheter. Det kan exempelvis röra sig om specifika uppdrag som t.ex. rekrytering, stöd i arbetsmiljöfrågor och lönekartläggning. Som HR-konsult kommer du att vara ett stöd till övriga kollegor inom enheten och kan komma att ha ett HR-ansvar gentemot små kundmyndigheter. I rollen är det viktigt att ha breda och djupa kunskaper inom statligt HR-arbete för att kunna tillmötesgå kundernas varierande uppdragen.
Publiceringsdatum2018-05-15Kvalifikationer Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom HR-området eller motsvarande utbildning
• Minst fem års erfarenhet av arbete inom HR varav minst två års statligt HR-arbete
• Erfarenhet av varierande arbetsuppgifter som förekommer i HR-arbetet så som till exempel lönekartläggning, rehabiliteringsärenden och arbetsmiljö
Dessutom är det meriterande om du har:
• Arbetat som konsult
Vidare ska du ha:
• Mycket god förmåga att arbeta självständigt
• Mycket god samarbetsförmåga och kundfokus
• Utvecklingsfokus
• Lätt att uttrycka dig i tal och skrift
• Struktur och noggrannhet i ditt arbetssätt
Övrig informationAnställningen är 100% och tillsvidare.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Resor inom arbetet kan förekomma.
Anställningen är placerad i Stockholm.
Välkommen med din ansökan senast 28 maj 2018.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMichaela Breyer Sjöstedt, Enhetschef
michaela.breyersjostedt@statenssc.se 010-4560352
FöretagStatens Servicecenter
AdressStatens Servicecenter
Statens servicecenter
Box 2054
10312 Stockholm
KontorsadressStatens servicecenter
Box 2054
Jobbnummer 4142486
Observera att sista ansökningsdag har passerat.