HR-konsult till enheten HR-relaterade konsulttjänster

Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Stockholm
2018-05-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-konsult till enheten HR-relaterade konsulttjänster" (publicerad 2019-05-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm, Sundbyberg, Botkyrka, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Vi levererar administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön, HR och snart även inom e-arkivering. I dag är vi 450 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Lund, Norrköping, Stockholm och Östersund. Från och med den 1 januari 2019, när vi även driver de statliga lokala servicekontoren, kommer vi att vara 1 400 medarbetare. Servicekontoren välkomnar medborgare, nyanlända och företagare som behöver stöd med tjänster från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.

Avdelningen konsultrelaterade tjänster består av tre enheter som erbjuder konsultstöd inom ekonomi och HR till kundmyndigheter. Som HR-konsult kommer du att vara delaktig i att utveckla och succesivt bygga upp enheten. Målet är att erbjuda andra myndigheter stöd inom HR-området.

HR-konsultens uppdrag utgår ifrån kundens behov av HR-stöd där arbetsuppgifterna kan vara av skiftande slag utifrån ett brett HR-perspektiv. Rollen kan innebära kortare eller längre uppdrag hos kund.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
HR-konsultrollen innebär att du kommer att ge HR-stöd till andra myndigheter. Det kan exempelvis röra sig om specifika uppdrag som t.ex. rekrytering, stöd i arbetsmiljöfrågor och lönekartläggning. Som HR-konsult kommer du att vara ett stöd till övriga kollegor inom enheten och kan komma att ha ett HR-ansvar gentemot små kundmyndigheter. I rollen är det viktigt att ha breda och djupa kunskaper inom statligt HR-arbete för att kunna tillmötesgå kundernas varierande uppdragen.

Publiceringsdatum
2018-05-15

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom HR-området eller motsvarande utbildning
• Minst fem års erfarenhet av arbete inom HR varav minst två års statligt HR-arbete
• Erfarenhet av varierande arbetsuppgifter som förekommer i HR-arbetet så som till exempel lönekartläggning, rehabiliteringsärenden och arbetsmiljö

Dessutom är det meriterande om du har:
• Arbetat som konsult

Vidare ska du ha:
• Mycket god förmåga att arbeta självständigt
• Mycket god samarbetsförmåga och kundfokus
• Utvecklingsfokus
• Lätt att uttrycka dig i tal och skrift
• Struktur och noggrannhet i ditt arbetssätt

Övrig information
Anställningen är 100% och tillsvidare.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Resor inom arbetet kan förekomma.
Anställningen är placerad i Stockholm.

Välkommen med din ansökan senast 28 maj 2018.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Michaela Breyer Sjöstedt, Enhetschef michaela.breyersjostedt@statenssc.se 010-4560352

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Statens servicecenter
Box 2054
10312 Stockholm

Kontorsadress
Statens servicecenter
Box 2054

Jobbnummer
4142486

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: