HR-konsult med inriktning mot arbetsmiljöfrågor
Polismyndigheten i Kronobergs Län / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Kronobergs Län i Växjö Polismyndigheterna i Kalmar och Kronobergs län söker en HR-konsult med inriktning mot arbetsmiljöfrågor.
Polismyndigheterna i Kalmar län och Kronobergs län bedriver sedan 2010 ett samarbete som bl.a. innebär att myndigheterna har gemensam Länspolismästare, Strategisk ledning samt Ledningscentral. Tillsammans har myndigheterna ca 1 000 medarbetare. De båda myndigheternas gemensamma strategiska ledning är placerad i Växjö och HR-funktionen ingår i den. HR-funktionens arbetsområde omfattar bland annat kompetensutveckling, rekrytering, arbetsmiljö, hälsa/friskvård, avtalsfrågor och chefsstöd.
Vi söker nu förstärkning med ytterligare en medarbetare främst med inriktning mot arbetsmiljö- och diskrimineringsfrågor. Din placeringsort är Växjö men arbetsuppgifterna omfattar myndigheterna i både Kalmar och Kronobergs län, vilket innebär en hel del resor med täta kontakter i båda myndigheterna.
Publiceringsdatum2013-01-09Dina arbetsuppgifterArbetet är i huvudsak inriktat mot arbetsmiljöområdet med uppgift att under ansvarig chefs ledning ge konsultativt stöd, information och utbildning till chefer/arbetsledare och enskilda i arbetsmiljö- och personalvårdsfrågor. Du utformar tillsammans med dina kollegor myndigheternas systematiska arbetsmiljöarbete, intar en konsultativ roll vid riskbedömningar inom området samt är ett stöd för chefer i deras arbetsmiljöarbete. I rollen ingår även arbete med diskriminerings-/mångfaldsfrågor och friskvårds-/ hälsofrågorna samt andra HR-frågor vid behov.
KvalifikationerVi söker dig som har några års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete och som idag arbetar självständigt som handläggare inom främst arbetsmiljöområdet. Arbetet är utåtriktat och medför många kontakter med myndighetens chefer, fackliga organisationer och medarbetare, därför fäster vi stor vikt vid din samarbetsförmåga.
Du har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, samt goda IT-kunskaper och är van att jobba i Office-programmen. Det är ett krav att du har relevant högskoleutbildning så som personalvetarprogrammet eller jämförbar utbildning. B-körkort är ett krav.
Du har också:
• erfarenhet av arbete med diskriminerings- och mångfaldsfrågor samt inom området för friskvård och hälsa
• erfarenhet av att arbeta med att utveckla och implementera processer och handlingsplaner
• god analytisk förmåga.
Ditt arbetssätt bör präglas av helhetssyn, drivkraft och struktur samt en empatisk inställning till andra människor. En förutsättning för att lyckas i arbetet är att du har förmåga att skapa förtroende i organisationen. Därför är det viktigt att du är lyhörd, flexibel och har en god samarbetsförmåga. Du har hög integritet och förmåga att sätta dig in i verksamhetens och medarbetarnas behov och förutsättningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig informationVi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Myndigheten eftersträvar en jämn fördelning av ålder och kön och arbetar för att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.
Tjänsten avser tillsvidareanställning med tillträde snarast. Vi tillämpar provanställning i 6 månader. Individuell lönesättning tillämpas.
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Vid upprättande av sökandeförteckning kommer dina personuppgifter att registreras. Genom din ansökan godkänner du denna registrering.
Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt offentlighetsprincipen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Provanställning 6 månader
TillträdeEnligt överenskommelse
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-01-18
Märk din ansökan med ref. APG 713-15/13 i mailets ärendemening.
Vi tar endast emot pdf-filer och bilagor i .doc format.
Via post: Polismyndigheten i Kronobergs län, Box 1211, 351 12 Växjö.
Märk ansökan med diarienummer APG 713-15/13
Ansökan kan skickas till e-postadress:
polismyndigheten.kronoberg@polisen.seKontaktPersonalchef Karl-Gustav Karlsson 010-56 22 117
Facklig kontaktSACO-S, Lars Nordvall, Växjö SEKO, Ehrenfried Jäschke, Växjö. tel: 114 14
OFR/P, Mats Johansson, Kalmar och Tomas Stjernfeldt, Växjö.tel: 114 14
OFR/S, Mathias Nilsson, Kalmar, och Katarina Pettersson, Växjö.tel: 114 14
FöretagPolismyndigheten i Kronobergs Län
AdressPolismyndigheten i Kronobergs Län
BOX 1211
35112 VÄXJÖ
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0470-743000
Faxnummer: 0470-743474
E-postadress:
polismyndigheten.kronoberg@polisen.se Jobbnummer 1433581
Observera att sista ansökningsdag har passerat.