HR-konsult inom rekrytering till Polismyndigheten, Stockholm
Polismyndigheten, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen i Stockholm,
Solna,
Uppsala,
Eskilstuna,
Västerås eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Sektionen för Rekrytering och Bemanning är en del av HR-avdelningen och ansvarar för att tillhandahålla ett professionellt, tillgängligt, enhetligt och likvärdigt stöd inom framförallt rekrytering och anställning. Sektionen har nationellt ansvarar för Polismyndighetens rekrytering samt administration inom rekrytering och anställning.
Publiceringsdatum2022-12-19ArbetsuppgifterVi söker dig som vill vara del i ett viktigt samhällsuppdrag genom att vara med och rekrytera medarbetare till Sveriges största myndighet. Hos oss kommer du att ingå i en grupp vars uppdrag är att stötta chefer i rekrytering av medarbetare i myndigheten. Att bemanna inom staten innebär att vi har flera lagar, avtal och rutiner att förhålla oss till när vi ska anställa personal. Hos oss har du därför en viktig roll att kvalitetssäkra våra rekryteringsprocesser och säkerställa att regelverk och administrativa rutiner/riktlinjer efterföljs. Resor i landet förekommer, när det är lämpligt att resa. Idag sker många delar av arbetet i digitala miljöer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• att vara ett konsultativt stöd till rekryterande chef och övriga medarbetare inom myndigheten.
• att självständigt driva flera rekryteringsprocesser parallellt, vilket innebär att du bland annat tar fram en kravprofil, publicerar annons, bearbetar sökunderlaget, intervjuar kandidater, sköter referenstagningar och ordnar med administrationen kopplad till rekryteringsprocessen.
• att hantera övriga och/eller vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter såsom att skriva beslut eller lämna ut allmänna handlingar
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
• relevant eftergymnasial utbildning, företrädelsevis inom HR-området eller motsvarande kunskap förvärvade på ett annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• minst 2 år erfarenhet av att självständigt driva, planera och genomföra hela rekryteringsprocesser
• erfarenhet av att ha arbetat som ett konsultativt HR-stöd gentemot chefer, gärna då med att ha säkerställt att lagstiftning, riktlinjer och att processer efterföljs
• erfarenhet av kompetensbaserad intervjuteknik
Det är meriterande om du även har:
• akademiskexamen inom samhällsvetenskapliga området
• erfarenhet av att ha arbetat med arbetspsykologiska tester kopplat till rekryteringsprocesser
Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna förutsätter att du är van att arbeta strukturerat och noggrant. Rollen kräver att du självgående och kan arbeta med flera pågående arbetsuppgifter parallellt.
Arbetet innebär många olika kontakter vilket betyder att du behöver vara kommunikativ och lyhörd för olika behov, samtidigt som du företräder etablerade riktlinjer, processer och gällande lagstiftning. För att lyckas i rollen är du tillmötesgående och trivs med att vara ett konsultativt stöd.
Självklart har du hög integritet, gott omdöme och ett professionellt förhållningssätt som skapar förtroende och goda relationer inom organisationen. Då vi är varandras arbetsmiljö har du god förmåga att arbeta i grupp och en vilja att bidra till teamets uppsatta mål, utveckling, samarbete och trivsel.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Placeringsort: Stockholm
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 4 januari 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult: Ninwa Youssef,
ninwa.youssef@polisen.seOm du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på:
https://polisen.se/erbjudandeHos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C117861/2022".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Arbetsplats Polismyndigheten, HR-avdelningen
Kontakt Rekryterande chef
Jessica Näs
jessica.nas@polisen.se Jobbnummer 7271252
Observera att sista ansökningsdag har passerat.