HR-konsult

Cheapy Bygghandel / Administratörsjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cheapy Bygghandel i Ängelholm, Halmstad, Hässleholm, Falkenberg, Kristianstad eller i hela Sverige

Cheapy Bygghandel är ett ungt, dynamiskt och expansivt företag i bygggbranschen. Cheapy Bygghandel ingår i Nordens största handelskoncern för byggmaterial, DT Group a/s. DT Group a/s och Cheapy Bygghandel ägs av Wolseley plc - världens största specialiserade återförsäljare av VVS- och sanitetsprodukter och den ledande återförsäljaren av byggmaterial till den professionella marknaden i Nordamerika och Europa.

Cheapy Bygghandel gör bygghandeln tillgänglig för alla! Vi erbjuder ett välanpassat sortiment av kvalitetsbyggvaror till så låga priser och hög tillgänglighet att vi är det självklara förstavalet för alla.

Är du en snabbfotad, självgående och flexibel problemlösare som naturligt uttrycker komplexa ting på ett begripligt sätt? Då har vi en spännande tjänst att erbjuda dig då vi söker en HR-konsult till vårt huvudkontor i Ängelholm! Kanske arbetar du i en liknande tjänst idag, eller har du varit egenföretagare inom rekrytering/bemanning, eller kanske arbetar du praktiskt med dessa frågor i en chefstjänst idag?

Cheapy är ett ungt, dynamiskt och expansivt lågprisföretag i byggbranschen. Vi har idag 23 kompletta byggvaruhus och vår styrka är att ha ett brett sortiment av byggvaror så att kunden alltid får med sig allt till sitt projekt. Vi har alltid produkter med hög kvalitet, och både egenimporterade varor och kända varumärken till marknadens lägsta priser. Vi har siktet inställt på att öppna många fler butiker inom snar framtid och söker därför dig som vill vara en viktig person bakom CHEAPYs tillväxt och utveckling.

 Vår lediga tjänst som HR-konsult har två huvudområden, men även övriga förekommande arbetsuppgifter inom HR-området kan förekomma.

1)      Schemaplanering och bemanning. Du kommer att ansvara för att skapa optimala basårsscheman för alla butiker, med full hänsyn till kollektivavtalets möjligheter och begränsningar, butikens öppettider, personalens sysselsättningsgrader, personalbudget, leveransscheman, kundflödesanalyser mm. I ditt uppdrag ligger också att självständigt driva egna projekt för att vidareutveckla och förfina träffsäkerheten i dessa. Du tar fram fakta, skapar nyckeltal och analyserar dessa självständigt för att hela tiden finna det mest optimala schemat för varje butik. Vi arbetar i TimePlan och har du erfarenhet av det systemet betraktar vi det som meriterande.

 2)      Rekrytering. Du kommer att ansvara för all administration kopplat till våra rekryteringar, dvs hantering av dispenser, publicering av annonser, screening, urval, tester, referenstagning och intervjuer, både per telefon och i direkta möten. Du överlämnar sedan ett par slutkandidater till den rekryterande chefen som tar beslutet om anställning. Vi arbetar i rekryteringssystemet Easycruit och vi använder Extended DISC och OPQ32 som testverktyg.

Vi söker dig som är en god kommunikatör och en van datoranvändare som rör dig obehindrat mellan olika HR-system, affärssystem, Officepaketet mm.

Cheapy är en föränderlig organisation där saker och ting händer väldigt snabbt. Det är därför viktigt att du trivs i en miljö med högt tempo, och att du triggas av tillväxt och utveckling. Ett flexibelt sinnelag och en hög omställningsförmåga kommer att underlätta din vardag!

Du ska kunna tillföra nya idéer för de uppdrag vi står inför och ha en positiv inställning till utmaningar. För att du skall lyckas i ditt uppdrag måste du vara självgående, analytisk, noggrann och gilla problemlösning. Du behöver dessutom ha en god förmåga att arbeta flexibelt samt ha en väl utvecklad förmåga att kommunicera i både tal och skrift.

 Kvalifikationskrav:

•           lämplig PA-utbildning, eller erfarenhet som kan bedömas som likvärdig

•           minst tre års erfarenhet av schemaplanering och rekrytering

•           god kunskap om arbetsrättsliga lagar och avtal

•           erfarenhet av projektbaserat arbetssätt

Meriterande:

•           certifiering i DISC och/eller OPQ32

•           erfarenhet av TimePlan

•           erfarenhet av- eller kunskap om lönehantering/lönebearbetning

•           butikschefserfarenhet eller motsvarande

•           goda kunskaper i engelska

•           grundläggande förståelse för danska

Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänken! Vi kommer att genomgöra intervjuer löpande och ser därför gärna att vi har din ansökan så fort som möjligt.

Vi undanber oss all kontakt från annons- och rekryteringsföretag

Publiceringsdatum
2013-05-23

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-06-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Evertson +46 (0)727-26 02 03

Företag
Cheapy Bygghandel

Adress
Cheapy Bygghandel
Klippanvägen
26273 Ängelholm

Jobbnummer
1561996

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cheapy Bygghandel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cheapy Bygghandel: