HR-generalist
Jämställdhetsmyndigheten / Administratörsjobb / Göteborg
2020-11-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-generalist" (publicerad 2023-10-12) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jämställdhetsmyndigheten i Göteborg Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet. I grunden handlar jämställdhetsarbetet om att omfördela makt och resurser för att uppnå målen.
Jämställdhetsmyndigheten, som inrättades 1 januari 2018, ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden.
Nu söker vi en HR-generalist som vill utvecklas med oss.
Publiceringsdatum2020-11-16Dina arbetsuppgifterInom avdelningen verksamhetsstöd ansvarar vi för alla processer av förvaltningsrättslig och verksamhetsnära karaktär på myndigheten. Det innefattar ekonomi, verksamhetsuppföljning, HR, juridik, upphandling, inköp, registratur, säkerhet, IT och fastighet samt övriga administrativa processer.
Tillsammans med avdelningschefen, HR- strateg, HR-generalist och övriga kollegor inom avdelningen verksamhetsstöd är du delaktig i att utveckla och förvalta HR-processer och riktlinjer för att stödja myndighetens arbete i att effektivt genomföra regeringens jämställdhetspolitik. Som HR-generalist på Jämställdhetsmyndigheten kommer du att vara med och fortsätta bygga upp, supportera samt förvalta HR-stödet inom myndigheten.
I rollen som HR-generalist stödjer du cheferna i deras rekryteringar genom att bland annat publicera annonser, granska ansökningshandlingar, ta fram intervjuguider, boka in intervjuer, intervjua kandidater, referenstagning och skriva beslut om anställning.
Vi samarbetar med Statens servicecenter som tillhandahåller administrativa stödtjänster för lönehantering och medarbetarnas egenrapportering i vårt lönesystem Primula. Som HR-generalist kommer du vara administrativt stöd till medarbetare och cheferna i lönesystemet Primula samt vara operativ kontaktperson till Statens Servicecenter. I arbetsuppgifter ingår det även att handlägga och granska ärenden i Primula samt ta fram underlag för årsredovisningen, tertialuppföljningar och den årliga granskningen från Riksrevisionen.
I rollen ingår att koordinera arbetet med vår planerade interna utbildningsverksamhet samt att hantera kallelser, boka in möten, diarieföring och sammanställningar av diverse underlag och material. Protokollhantering och rådgivning i grundläggande arbetsrätt är också vanligt förekommande arbetsuppgifter.
Arbetsuppgifterna innebär också att självständigt, eller tillsammans med kollegor, driva och delta i olika uppdrag och projekt.
Kvalifikationer• Examen från Universitet eller högskola inom personalvetenskap/HR
• Erfarenhet av arbete med rekrytering, rekryteringsadministration och rekryteringssystem
• 1-2 års arbetslivserfarenhet inom HR-området
• Erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Primula
• God förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift på svenska
• Erfarenhet av att arbeta på en statlig myndighet
Vi ser det som meriterande om du har
• Kunskaper inom jämställdhetsområdet
• God kännedom om statlig arbetsrätt
• God kännedom om diskrimineringslagstiftningen
Vi lägger stor vikt dina personliga egenskaper. Som person är du bra på att möta människor och har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Din omgivning uppfattar att du har en positiv och problemlösande inställning och du visar i ditt arbete att du är ansvarstagande, strukturerad och noggrann. För att klara uppdraget på ett bra sätt är det viktigt att du är självständig och tar initiativ samtidigt som arbetet kan innebära snabba omprioriteringar varpå det är viktigt att du är flexibel och har en god samarbetsförmåga.
Anställningsinformation
Tjänsten är placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i Angered. Resor i tjänsten kan förekomma.
Anställningen är en tillsvidareanställning under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde 2021-01-01 eller enligt överenskommelse.
Praktisk information
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Mona Axelsson HR-strateg 031-3929081 eller Jonathan Jacobsson HR-generalist 031-3929070. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Jonathan Jacobsson HR-generalist. Fackliga kontaktpersoner för Saco-S Lars-Gunnar Engström 031-3929016 och Lena Bjurving ST 031-3929053.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Jämställdhetsmyndigheten värnar om en rekrytering fri från diskriminering.
Välkommen med din ansökan senast 27 november. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningJämställdhetsmyndigheten tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJämställdhetsmyndigheten
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jämställdhetsmyndigheten (org.nr 202100-6693),
https://www.jamstalldhetsmyndigheten.se/om-oss/jobba-hos-oss Jobbnummer 5447794
Observera att sista ansökningsdag har passerat.