HR-assistent till Citroën Sverige AB

Kontorsfixarna Skandinavien AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Skandinavien AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Kontorsfixarna Skandinavien AB

Publiceringsdatum
2012-02-20

Om företaget
Citroën Sverige AB är importör och generalagent för Citroën. I Sverige finns ett 70-tal försäljningsställen och ett hundratal verkstäder runt om i landet.

Citroën Sverige AB är ett helägt dotterbolag till PSA Peugeot Citroën. Gruppen är den näst största personbilstillverkaren i Europa med 3,6 miljoner sålda fordon 2010, och den ledande tillverkaren av lätta transportbilar. Citroën har ett brett och modernt modellprogram både vad gäller personbilar och lätta transportbilar. Under 2008 etablerades en ny, skandinavisk organisation för Citroën med huvudkontor i Köpenhamn och tre nationella avdelningar i Stockholm, Oslo och Köpenhamn. På kontoret och på bilanläggningen i nordvästra Stockholm arbetar idag drygt 70 personer. Du kommer att arbeta på kontoret i Spånga. Läs gärna mer om företaget på www.citroen.se.

Nu söker vi en assistent till HR-avdelningen och uppdraget som är ett vikariat löper under ca 1 år.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att innebära att vara ett administrativt stöd till HR-Business Partner, bland annat genom att sköta personaladministration såsom löne- och reseräkningar för Sverige och Norge. Du kommer att arbeta med arbetsmiljöfrågor, företagshälsovård, sköta rapporteringen till myndigheter samt vara behjälplig vid rekrytering.
Vidare kommer du att ha en koordinerande roll internt på kontoret och svara på löpande frågor gällande HR. Tjänsten innefattar även övrig administration såsom fakturaadministration, telefoni samt generella frågor gällande fastigheten och inköp av kontorsmaterial. Rollen kommer också att innebära en del samarbete med HR i UK så som rapportering, diverse projekt och implementering av företagspolicys.

Du kommer att ansvara för att anordna utbildningar för de anställda genom att bjuda in deltagare, talare, boka hotell, ordna lokal, sammanställa material osv.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning inom HR, ekonomi eller motsvarande. Det är meriterande med tidigare erfarenhet från liknande arbete, gärna från en HR-avdelning alternativt inom bemanningsbranschen. Du är vidare van vid att hantera konfidentiellt material och besitter hög integritet. Du har mycket goda kunskaper i svenska liksom i engelska, både skriftligt och muntligt. Att du även har goda kunskaper i Office-paketet är en förutsättning. Du tycker att det är spännande att vara och verka i en högpresterande miljö.

Som person är du lyhörd, flexibel, strukturerad och serviceorienterad. Arbetet är mycket självständigt vilket ställer höga krav på att du är självgående och ansvarstagande. Du har ett brinnande intresse för service, är självgående och har ett mycket gott omdöme. Du har en mycket god samarbetsförmåga och är prestigelös.

Övrig information
I den här rekryteringen samarbetar vi med Kontorsfixarna. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa ansvariga rekryterare Ellinor Halling eller Ulrika Thorstrand på telefonnummer 08-663 99 00. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2012-03-09. Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-09
Ange följande referens när du ansöker: 689
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Kontorsfixarna Skandinavien AB

Adress
Kontorsfixarna Skandinavien AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm

Jobbnummer
1163432

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kontorsfixarna Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontorsfixarna Skandinavien AB: