HR-assistent på 50 % till Visma

Bravura / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2015-09-15

Företaget
Visma Commerce är ett dotterbolag i Vismakoncernen och är Nordens största leverantör av inköps-, upphandlings- och anbudstjänster. Visma Commerce består i dagsläget av ca 150 dedikerade medarbetare. Stockholmskontoret är placerat i ljusa och trevliga lokaler i närheten av Fridhemsplan med gångavstånd till t-bana.

Dina arbetsuppgifter
Som HR-assistent är du en viktig resurs för HR-funktionen där du avlastar HR-chefens dagliga arbete. I rollen arbetar du brett med förekommande HR-relaterade frågor såsom rekryterings- och anställningsadministration, översikt och uppdatering av mallar, policys och personalhandbok samt kvalitetssäkring av dessa. Du kommer även att delta vid MBL-förhandlingar och vara med och ansvara för HR-mailen där du fungerar som ett stöd för medarbetare och chefer. Du arbetar nära HR-ansvarig men förväntas ta egna initiativ och driva dina uppgifter framåt. I rollen finns även möjlighet att själv ta fram förslag på policys och komma med idéer till förbättringar.

Uppdraget kommer initialt att löpa fram till årsskiftet men med möjlighet till förlängning. Arbetstiderna är förlagda till kontorstid där du själv kan påverka vilka dagar du jobbar. Du förväntas arbeta ca 2,5 dagar/vecka.

Kvalifikationer
Utbildning: Inom personal, ekonomi eller organisation, lämpligt är pågående studier.
Erfarenhet: Några års arbetslivserfarenhet, gärna innefattande administration och service.
Övriga krav (språk/programvaror): Goda kunskaper i Officepaketet samt flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Meriterande: Arbetslivserfarenhet av rekrytering, HR-administration

Vi tror att du som söker har ett genuint intresse av HR-arbete och vill lägga energi på att lära dig mer inom detta område. Du är en initiativrik person som får saker och ting att hända och kan snabbt anpassa dig till nya situationer. Du är inte rädd för att på egen hand lösa problem som uppstår har i tidigare situationer visat prov på att du är handlingskraftig, ansvarstagande och noggrann. Att ge förstklassig service är något som kommer naturligt för dig och i gengäld får du värdefulla erfarenheter av HR-arbetet på en händelserik arbetsplats.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm, Lindhagen
Lön: Enligt överenskommelse
Omfattning: 50 %
Kontakt: Bravura, info@bravura.se , tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Extrajobb, deltidsjobb, assistent, HR, personal, hr-assistent, hrassistent, administration

Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Vendela Zetterkvist 08-40024050 vendela.zetterkvist@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2437381

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: