HR-assistent - det perfekta studentuppdraget?

Perido Skills AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Stockholm

Är du en student på jakt efter ett deltidsjobb där du får lära dig mer om HR, anställningsavtal och pensionssparande? Skulle du gärna jobba i en internationell miljö där din förmåga att kommunicera på engelska kommer till stor nytta? Har du tid för jobb ungefär två dagar i veckan? Då är nog det här det perfekta studentuppdraget för dig.

Publiceringsdatum
2015-06-12

Beskrivning
Vi söker nämligen efter en HR-assistent till vår kund, ett företag som räcker ut en hand till dem som behöver hjälp med att marknadsföra sina produkter på ett smidigt och fiffigt sätt. Konsultuppdraget är placerat i centrala Stockholm hos vår kund, vars supersnygga nya lokaler bara väntar på att du med en härlig och positiv inställning ska sätta sin fot där!

Här jobbar du i en roll där har hand om fix och administration som rör anställningsavtal och liknande HR-frågor. Du hjälper till att skriva avtal, kopiera och scanna personalinformation, och är i allmänhet ett stöd till företagets HR- och adminavdelning. Dessutom kommer du att ha mycket kontakt med företagets internationella medarbetare som behöver hjälp med exempelvis personnummer och kontouppgifter.

Det här är med andra ord en tjänst där du kommer att ha kontakt med massor av människor, och det är alltså inte en roll som passar den blyge. Vi tror snarare att du vågar ta för dig och att du har en stark tro på att du kan hitta lösningar på de små bekymmer som dyker upp. Då många av de du har kontakt med har en internationell bakgrund är det också viktigt att du inte har något problem att uttrycka dig på engelska. Känner du igen dig? Varmt välkommen med din ansökan.

Kravprofil för detta jobb
• Pågående eftergymnasial utbildning, gärna inom HR eller ekonomi
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Tjänstens omfattning och tillträde
Deltid, ca 2 dagar i veckan. Tillträde så snart som möjligt, uppdragstid minst 4 månader.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 12008DB i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
12008DB

Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Deltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 12008DB
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2335934

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: