HR-ansvarig/Kedjechefsassistent
Cheapy Huvudkontor / Administratörsjobb / Ängelholm
2008-05-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-ansvarig/Kedjechefsassistent" (publicerad 2008-07-02) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Ängelholm,
Åstorp,
Bjuv,
Bräcke,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Cheapy Huvudkontor i Ängelholm CHEAPY Lågprisbygg är en ung, fristående byggvaruhuskedja och ingår i DT Group A/S, Nordens största handelskoncern inom byggmaterial. CHEAPYs affärsidé är att alltid ge konsumenten mest valuta för pengarna genom rationella inköp och en välutvecklad logistik. CHEAPY expanderar i snabb takt och har idag 22 butiker i Sverige. Koncernen DT Group A/S ägs av Wolseley plc, en av världens ledande leverantörer av byggmaterial med över 5000 butiker i 28 länder!
HR-ansvarig/kedjechefsassistent
Till Cheapys huvudkontor i Ängelholm söker vi nu dig som attraheras av att arbeta i ett ungt, snabbväxande och föränderligt företag och som vill bidra till
att utveckla Cheapy till en arbetsgivare i absolut toppklass.
Som HR-ansvarig ansvarar du för att utveckla, implementera och driva våra HR-processer i nära samspel med vår kedjechef. Du ansvarar för att vi matchar organisationens behov av HR-stöd under vår tillväxtfas. Du kommer att ha operativt och strategiskt ansvar för utvecklingen av hela vår personalstyrka (ca 200 personer) – från butiksmedarbetare till kedjeledning och sporras av att människor utvecklas och trivs på sina arbetsplatser.
I ditt arbete ser du naturligt kopplingen mellan lönsamhet, personalarbete och vidareutveckling. Din kommunikativa förmåga är stor och du ser inga problem i att vara arbetsgivarens ansikte gentemot personalen. Din roll kräver ett pedagogiskt sinnelag och vana av att tala inför publik.
Några prioriterade processer att utveckla är:
• Ledar- & personalutveckling
• Kompetensförsörjning
• Organisationsutveckling
• Avtal och arbetsrätt
• Rekrytering
• Employer branding & B2e
Du förväntas vara en naturlig coach och ett bollplank gentemot ledningsgruppen i alla personal-relaterade frågor. Du agerar proaktivt ser därmed inga problem med att hantera uppkomna
ad hoc-frågor. Du rapporterar direkt till vår kedjechef och ingår i ledningsgruppen. I arbetet ingår också administrativa uppgifter och understöd till vår kedjechef.
Publiceringsdatum2008-05-23KvalifikationerDu har flera års erfarenhet av arbete i HR-befattningar och gärna hög kompetens inom området detaljhandel. Du har utbildning på högskole/universitetsnivå inom områdena personal, beteendevetenskap och organisation.
Du talar och skriver svenska obehindrat och därutöver förväntar vi oss att du har goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du har förståelse för det danska språket.
Du behärskar Office-paketet och arbetar säkert i PowerPoint.
Som person är du snabbstartad, självständig och drivande. Du är strukturerad och har en väl utvecklad administrativ ådra. Du har god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Du är van att driva strategiska frågor och samtidigt arbeta tillämpat på ett operativt och verksamhetsnära plan.
Tjänsten är på heltid och vi vill gärna tillsätta den snarast möjligt. Vi välkomnar såväl kvinnliga som manliga sökanden.
Din ansökan skickar du senast den 8 juni 2008 till:
CHEAPY Lågprisbygg
Att: Kedjechef Karsten Kehler
Klippanvägen, 262 73 Ängelholm
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-06-08
KontaktSusanne von Wowern, 0703-558 777, 0431-445094 (Huvudkontor),
sw@cheapy.seFöretagCHEAPY Huvudkontor
AdressCHEAPY Huvudkontor
Klippanvägen
26273 Ängelholm
KontorsadressKlippanvägen
Ängelholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0431-443540
Faxnummer: 0431-443541
Jobbnummer 231848
Observera att sista ansökningsdag har passerat.