HR-ansvarig
LS Jobbet AB / Ekonomichefsjobb / Uppsala
2020-09-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-ansvarig" (publicerad 2020-11-19) ⬅️
Visa alla ekonomichefsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos LS Jobbet AB i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Vi söker dig med god erfarenhet från HR-området till en spännande tjänst på vår avdelning för internsupport. Avdelningen består av tre medarbetare som hanterar administration och frågor inom ekonomi och personal för hela ICA Kvantum Gränby. På sikt är tjänsten tänkt att utvecklas till ett helhetsansvar över avdelningen.
Om tjänsten
Tjänsten innebär en bredd av uppgifter inom främst HR-området men även inom ekonomi. Din främsta uppgift blir att stötta och coacha Kvantum Gränbys ledare och medarbetare gällande personalfrågor, organisation och personalrutiner. Eftersom du arbetar på supportavdelningen är arbetsuppgifterna väldigt varierande och den ena dagen är sällan lik den andra.
För oss på Kvantum är service och engagemang något som märks i hela vår organisation och det innebär att vi alltid hjälps åt på ett prestigelöst sätt.
Detta är en tjänst för dig som trivs när du får arbeta både operativt och strategiskt!
Bland dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Chefsstöd
Medarbetar- och kompetensutveckling
Avtalsfrågor och fackliga kontakter
Arbetsmiljöfrågor
Lönehantering
Personaladministration i våra system Ipool, Tiltid och HR-plus
Rekrytering och introduktion
Organisationsfrågor
Friskvård och personalaktiviteter
Stödja den löpande redovisningen vid behov
Delta i internsupportens allmänna serviceuppgifter
Du rapporterar direkt till ICA-handlare/VD och ingår i företagets ledningsgrupp.
Om du trivs hos oss och vi med dig är planen att du ska utvecklas till rollen som ansvarig för vår supportavdelning med HR och ekonomi.
Om dig
Vi söker dig som har en HR-utbildning i grunden och mångårig erfarenhet av en bred roll inom HR. Du har ett intresse för ekonomi och åtminstone grundläggande kunskaper gällande löpande redovisning. Du har även kunskaper om aktuell lagstiftning kring arbetsrätt och kollektivavtal. Har du erfarenhet av Handelsavtalet är det naturligtvis meriterande. Du är en systemkunnig person med goda kunskaper i Excel.
Som person är du intresserad av människor och att jobba personalnära. Du gillar att stödja andra till bättre prestationer. Du tillför energi och arbetsglädje till din omgivning. Service är något naturligt för dig och har du tidigare erfarenhet från att jobba i en servicebransch ser vi det som ett plus. Du har en strategisk överblick och vet hur du ska prioritera det som är viktigast. Du har en positiv inställning, är lösningsorienterad och ser möjligheter.
Rollen kräver att du är en god kommunikatör med goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Nord på Jobbet.se, 0739816414.
Rekryteringen sker löpande så du är varmt välkommen med din ansökan redan idag och senast den 18 oktober 2020.
Om arbetsgivaren - ICA Kvantum Gränby
ICA Kvantum Gränby är en av Sveriges större livsmedelsbutiker, drivs som ett familjeföretag sedan 1971 och är en stor arbetsgivare i Uppsala med drygt 180 engagerade medarbetare. Vår vision är att uppfattas av kunder, medarbetare och branschen som den ledande matbutiken i Sverige. Vårt arbetssätt för att driva butiken baseras på leanprinciper. Det ställer höga krav på vår personal när det gäller kundfokus, engagemang, service, kompetens och ständiga förbättringar. Vår värdegrund är att AGERA för Kunden, Kvantum och Kollegan.
Publiceringsdatum2020-09-18Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-10-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLs Jobbet AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ls Jobbet AB (org.nr 556375-2822)
Arbetsplats ICA Kvantum Gränby
Jobbnummer 5365717
Observera att sista ansökningsdag har passerat.