HR-administratör till HR-avdelningen Chef- och medarbetarskap
Polismyndigheten, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen i Stockholm,
Solna,
Uppsala,
Eskilstuna,
Västerås eller i
hela Sverige Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten är en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.
HR-avdelningens främsta uppgift är att tydliggöra, omsätta och utveckla ett nationellt stöd för Polismyndighetens kortsiktiga och långsiktiga verksamhetsmål. Ansvaret omfattar områden för Arbetsgivarpolitik och avtal, Chef- och medarbetarskap, Kompetensutveckling inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet samt Arbetsmiljö och kultur. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande nära samarbete med de fackliga arbetstagarorganisationerna samt myndighetens personalansvarsnämnd.
HR chef- och medarbetarskaps uppdrag är att skapa förutsättningar för Polismyndighetens chef- och medarbetarutveckling. Vi arbetar därför bland annat med strategiskt och verksamhetsnära stöd till ledningsgrupper/chefer, verksamhetsstyrd kompetensförsörjning för chefs- och medarbetarskap i samspel och likabehandling som en del av Polisens uppdrag. Ett av våra viktigaste uppdrag är att fånga upp, stödja och sprida arbetssätt och strategier som stärker uppdraget i framtiden genom att utveckla förutsättningarna för chef- och medarbetarskap.
Publiceringsdatum2016-10-04ArbetsuppgifterSom HR-administratör ingår du i sektionen Chef- och medarbetarskap inom HR-avdelningen med totalt 28 medarbetare. HR-administratörens huvudsakliga uppdrag är att vara ett administrativt stöd inom samtliga HR-processer där chef- och medarbetarskap ansvarar eller bidrar. Vi arbetar i team och du kommer att ha egna ansvarsområden inom ramen för uppdragen som utgör stommen för teamens arbete. I rollen ingår också att ha ordning och reda på sektionens "inre liv" med funktionsbrevlådor, remisser, föredragningar, mötesbokningar, mötesanteckningar, fakturor och andra delar som är viktiga för att sektionen ska fungera väl.
I uppdraget kan även ingå att delta i nationella nätverk, projekt och utvecklingsarbeten och där bidra med din erfarenhet och kompetens inom verksamhetsområdet.
Som HR-administratör arbetar du dagligen via Polismyndighetens IT system i nära samarbete med övriga i gruppen och avdelningen. Arbetet innebär också många kontaktytor och vårt mål är att tillhandahålla ett professionellt, tillgängligt, enhetligt stöd i organisationen samt bidrar löpande till effektiva och kvalitetssäkra processer.
Kvalifikationer• Utbildning inom PA-området eller motsvarande
förvärvad erfarenhet.
• Erfarenhet av arbete i liknande roll inom större
organisation.
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
• God vana av att arbeta i Microsoft Office.
MERITERANDE
• Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
gärna inom personaladministration.
• Erfarenhet av en roll som stödfunktion samt
vana att hålla hög jämn servicenivå.
• Erfarenhet av administrativt arbete samt god
vana av att hantera fakturor och remisser.
• Erfarenhet av arbete i projekt.
PERSONLIGA EGENSKAPER
• Du är van att arbeta strukturerat, noggrant,
systematiskt och resultatfokuserat.
• Du är van att arbeta med flera parallella
arbetsuppgifter och når uppsatta mål.
• Du trivs i en roll där du bidrar till goda
relationer, skapar förtroende och ger hög
service.
• Du trivs i en roll där du arbetar i högt tempo
med varierande arbetsuppgifter.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Arbetsort: Stockholm.
Arbetstid: Heltid. Flextid tillämpas.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-11
Ange följande referens när du ansöker: C8790/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Johansson, chef HR/chef- och medarbetarskap
Facklig kontaktKent Svärd SACO, tfn 010-56 34 21; Sofia Ask, Po
FöretagPolismyndigheten, HR-avdelningen
AdressPolismyndigheten, HR-avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30 10226 Stockholm
Jobbnummer 3084849
Observera att sista ansökningsdag har passerat.