HR-administratör till Bemanningsenheten i Lundby
Göteborgs stad., SDF Lundby / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Lundby i Göteborg Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 54 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 1 600 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.
Publiceringsdatum2018-11-22ArbetsuppgifterUppdraget som HR-administratör innebär att serva chefer som jobbar inom sektorerna individ- och familjeomsorg, funktionshinder och äldreomsorg med sedvanliga administrativa uppgifter. HR-administrationen är organiserad på HR-avdelningen under Bemanningsenheten och består idag av en enhetschef och 17 medarbetare, varav sex arbetar som HR-administratörer. Vi söker en HR-administratör och tjänsten avser ett vikariat fram till 30 juni 2019.
Som HR-administratör på Bemanningsenheten arbetar du i huvudsak i personalsystemet Personec. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att lägga upp och avsluta anställningar, koppla scheman dvs både arbetstids och jourplaceringar samt skriva arbets- och tjänstgöringsintyg. Arbetet innebär även löneadministrativa uppgifter så som kontofördelning av personal och rättelser. I arbetet innefattas även all administration som verksamheternas medarbetare inte själva kan lägga in i Personec, bland annat förskjuten arbetstid. Du ansvarar även för beställning av behörighet till medarbetare i Treserva.
Du tillhör en intensiv verksamhet där förändring är en del av vardagen. Därför är du en person med mycket drivkraft och kan aktivt bidra till utveckling av vår enhet.
KvalifikationerVi söker dig som har som lägst avslutad gymnasieutbildning. YH-utbildning i personaladministration eller annan högskoleutbildning med administrativ inriktning är meriterande. Du har tidigare arbetat administrativt och har erfarenhet av service och kundbemötande. Tjänsten kräver IT-vana och goda kunskaper i Office-paketet. Du ska tidigare ha arbetat i Personec. Erfarenhet av TimeCare Planering/Multi Access är meriterande.
För att lyckas i uppdraget krävs att du är strukturerad och lösningsfokuserad samt har intresse och engagemang för att stötta och hjälpa andra. Du har hög kommunikativ förmåga och kan prioritera dina arbetsuppgifter vid arbetstoppar. Du trivs med ett flexibelt arbetssätt då din arbetsdag kommer att bestå av att ha många kontakter samt hantera frågor och ärenden av varierande slag.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2019-01-02 , upphör: 2019-06-30 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-07
Ange följande referens när du ansöker: A831153
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVedrana Pendic 031-3667010
FöretagGöteborgs stad., SDF Lundby
AdressGöteborgs stad., SDF Lundby
Box 22006
40072 Göteborg
KontorsadressVågmästaregatan 1 A
Jobbnummer 4472721
Observera att sista ansökningsdag har passerat.