HR-administratör med inrikting lön till Räddningstjänsten Storgö
Göteborgs stad., Räddningstjänsten Storgöteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Räddningstjänsten Storgöteborg i Göteborg Räddningstjänsten Storgöteborg (RSG) är ett kommunalförbund med sex medlemskommuner, Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda, Partille och Lerum, sammanlagt 790 000 invånare. I dessa kommuner ansvarar vi för räddningstjänst enligt Lagen om skydd mot olyckor. Vårt uppdrag innebär att förebygga och begränsa olyckor, genomföra räddningsinsatser samt arbeta aktivt med samhällets risk- och hotbildsanalyser. RSG deltar i räddningstjänstens utveckling genom samverkan, lokalt, regionalt, nationellt och internationellt.
Vi erbjuder en utvecklande och stimulerande arbetsplats med 850 anställda där idéer och initiativ är välkomna. Om du gillar att arbeta för och med människor kommer du att trivas här. Vi strävar efter att spegla samhället i stort för att vinna de fördelar som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald ger. Friskvård är viktigt för oss och alla medarbetare har tillgång till olika träningsaktiviteter på arbetsplatsen.
HR-enheten är en del av Avdelningen för verksamhet- och chefsstöd och består av HR-administratörer, hälsosamordnare, HR-specialister och HR-chef. HR-enheten sitter centralt placerad i Räddningstjänsten Storgöteborgs lokaler i Gårda.
Publiceringsdatum2018-10-09ArbetsuppgifterVi erbjuder en bred och omväxlande roll med utvecklande arbetsuppgifter. Tycker du att löne- och avtalsfrågor är intressant och spännande? Då har vi jobbet för dig!
Som HR-administratör hos oss kommer du att arbeta självständigt med ett brett uppdrag. Du kommer bl.a. att arbeta med lönebearbetning, löneadministration, statistik samt inrapportering i olika system. Förutom detta ingår övriga administrativa arbetsuppgifter inom området, t. ex. viss försäkrings- och pensionsadministration.
En del av arbetet handlar också om interna och externa kontakter, rådgivning och avtalstolkning.
I rollen förväntas HR-administratören påtala behov, föreslå lösningar och driva förändringsarbete inom arbetsområdet samt på andra sätt aktivt medverka i utvecklingsarbetet.
KvalifikationerVi välkomnar en engagerad och nyfiken kollega, som trivs i rollen som administratör och rådgivare inom HR-området med fokus på lönefrågor.
Du har en eftergymnasial utbildning såsom yrkeshögskola, YH eller motsvarande utbildning. Du har en bred erfarenhet från att ha arbetat med löneadministration i minst fem år och du är van att arbeta med kollektivavtal.
Du är en självständig och positiv person som har förmåga att skapa goda relationer. Du är lösningsfokuserad och inser vikten av att ge bra service men också av att vara noggrann. Du är nyfiken och intresserad av att utveckla dina arbetsuppgifter och på så sätt bidra till organisationens utveckling.
Det är meriterande om du har arbetat i systemen Personec och Hypergene samt om du har erfarenhet av andra delar inom ett personalsystem såsom tex lönerevisionsmodul.
Det är också meriterande om du har erfarenhet av löne- och administrationsarbete i en dygnet-runt-verksamhet.
ÖVRIGT
Vi planerar att genomföra intervjuer 8 och 12 november.
Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt förbundets policy. Tester sker i samband med vår företagshälsa.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-31
Ange följande referens när du ansöker: Diarienummer: 0464/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMona Axelsson 031-335 48 23
Susanne Andersson 031-335 29 86
FöretagGöteborgs stad., Räddningstjänsten Storgöteborg
AdressGöteborgs stad., Räddningstjänsten Storgöteborg
Box 5204
40224 Göteborg
KontorsadressÅvägen 2 40224 Göteborg
Jobbnummer 4392632
Observera att sista ansökningsdag har passerat.