HR-Administratör
ÖoB AB Servicekontor / Ekonomiassistentjobb / Mjölby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Mjölby,
Boxholm,
Vadstena,
Motala,
Haninge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ÖoB AB Servicekontor i Mjölby,
Stockholm,
Täby,
Uppsala,
Malmö eller i
hela Sverige ÖoB är ett utav Sveriges ledande lågprisföretag inom detaljhandeln. Vi finns på närmare 100 platser över hela Sverige och är inne i en mycket spännande utvecklingsfas. ÖoB har ca 2000 anställda och omsätter drygt 4 miljarder kronor och är en av Sveriges tio största detaljhandelskedjor.
Inom ÖoB får du möjligheten att arbeta i ett entreprenörsdrivet bolag, med kraften och utvecklingsmöjligheterna i en stark koncern. Hos oss trivs du som sätter resultat och affärsnytta före prestige och vill arbeta i ett lönsamt och växande bolag där din insats gör skillnad. Vi erbjuder dig möjlighet att växa och utvecklas med bolaget, samt en arbetsplats där du som medarbetare får möjlighet att ta eget ansvar.
HR-ADMINISTRATÖR
Serviceminded och kvalificerade HR-administratörer sökes till fantastiskt roliga, spännande och utvecklande tjänster.
Som HR-adminstratör på bolaget arbetar du med framför allt med löneprocessen för tre olika bolag inom tre olika kollektivavtal. Du samarbetar på daglig basis med vårt outsourcingbolag, som ansvarar för delar av vår löneprocess. Arbetet är både konsultativt och operativt där du förväntas ge råd och stöd i frågor inom kollektivavtal samt en rad andra frågor inom HR ?området .
Andra ansvarsuppgifter är bl a hantering av pension, semester, personförsäkringar, lönerevision.
Arbetet innebär även att driva, stödja, genomföra samt följa upp HR-frågor i nära samarbete med HR-chefen. Arbetet är utåtriktat och medför många stimulerande kontakter både internt som externt.
Vi tillsätter två tjänster som är placerade på vårt servicekontor i Skänninge med vardera 50% sysselsättningsgrad.
Publiceringsdatum2016-03-22KvalifikationerVi söker dig som har gymnasiekompetens, gärna med flera års erfarenhet av självständigt HR-arbete, lagar och avtal inklusive löneadministration.
Du ska självständigt kunna driva frågor och ha en god kommunikativ förmåga. Att du är serviceminded och ser det som en självklarhet att på ett pedagogiskt och tillmötesgående sätt hjälpa andra inom dina specifika kompetensområden är en absolut nödvändighet.
Du är flexibel och proaktiv i ditt arbete och trivs med att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter.
Erfarenhet från detaljhandeln är meriterande.
Välkommen med din digitala ansökan senast 2016-04-03. (Observera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post eller brev).
Urval sker löpande varvid vi önskar din ansökan så snart som möjligt.
Valet av rekryteringskanaler för den här tjänsten är redan gjord, så vi undanber oss från alla säljsamtal gällande annonsering och samtal från rekrytering-/bemanningsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Deltid
Tjänstgöringsgrad: 50%
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartin Rydqvist, Rekryteringsansvarig
Martin.Rydqvist@runsvengruppen.comFöretagÖoB AB Servicekontor
AdressÖoB AB Servicekontor
Box 143
59623 Skänninge
KontorsadressBorgmästaregatan 23
Skänninge
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 010-2500000
Jobbnummer 2739286
Observera att sista ansökningsdag har passerat.