HR- och Avtalsadministratör till CAN - Ett meningsfullt uppdrag!

Avanzera AB / Administratörsjobb / Stockholm
2024-11-18


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Vi på Avanzera har fått förtroendet att hjälpa CAN med rekryteringen av en HR- och Avtalsadministratör. CAN är ett nationellt kompetenscentrum som tar fram och sprider kunskap om alkohol, narkotika, dopning, tobak och spel om pengar (ANDTS). Här får du möjlighet att bidra till ett viktigt samhällsuppdrag och utvecklas i en roll med stor variation och potential.

CAN sitter i ljusa, trevliga lokaler på Östgötagatan 90 vid Skanstull i Stockholm. På kansliet arbetar 22 personer fördelade på tre avdelningar.

Gå gärna in och läs mer om CAN på: https://www.can.se/

Publiceringsdatum
2024-11-18

Dina arbetsuppgifter
Som HR- och Avtalsadministratör på CAN kommer du att ha en central roll i att stödja organisationens HR- och avtalsarbete. Du kommer att arbeta både med HR-relaterade frågor och hantering av avtal. Rollen erbjuder stora möjligheter till personlig och professionell utveckling över tid, och du kommer att arbeta nära CAN: 's direktör och kollegorna i det administrativa verksamhetsstödjande teamet.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

HR-administration: Ditt uppdrag blir att agera stöd för både chefer och medarbetare i HR-frågor, inklusive arbetsmiljöarbete.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att omfatta:
• Stötta chefer och medarbetare i olika HR-frågor samt fungera som kontaktnav för företagshälsovården.
• Samarbeta med arbetsmiljöombudet och andra interna och externa resurser för att skapa en trygg och hälsosam arbetsplats där både fysisk och psykosocial arbetsmiljö prioriteras.
• Identifiera behov av internutbildningar och organisera dessa för att säkerställa kontinuerlig kompetensutveckling för medarbetarna.
• Uppdatera och förbättra mallar för medarbetar- och lönesamtal för att stödja god kommunikation och tydliga utvecklingsmål.
• Uppdatera och utveckla policydokument som rör verksamheten

Avtals- och leverantörshantering:
• Du ansvarar för avtalshantering och samarbete med externa leverantörer, särskilt inom IT. Uppgifterna kräver god struktur och ordning men ingen specialistkompetens inom IT.

Ekonomiskt stöd:
• Även om du inte ansvarar för redovisning är en grundläggande förståelse för ekonomi värdefull. Du bistår med enklare ekonomiska uppgifter och fungerar som backup vid behov.

Bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av HR-administration och trivs med att arbeta brett inom HR och avtalshantering. För att lyckas i rollen är det viktigt att du kan uttrycka dig väl på svenska, både i tal och skrift, och att du är bekväm med att tala inför grupp. Du är en sann teamplayer som gärna samarbetar med olika avdelningar och externa leverantörer men som samtidigt är van vid att arbeta självständigt.

Har du erfarenhet av arbete i civilsamhället är det meriterande. Du har också en grundläggande förståelse för ekonomi och känner dig trygg med att hantera enklare ekonomiska principer, såsom debet och kredit.

Vad vi erbjuder:
På CAN får du en arbetsplats där kollegor engagerar sig för ett viktigt samhällsuppdrag och där din professionella och personliga utveckling uppmuntras. CAN erbjuder en inkluderande arbetsmiljö och kollektivavtal som ger goda villkor. Flextid tillämpas.

Vi erbjuder också:
• Flexibilitet med möjlighet att arbeta hemifrån upp till upp till 49% av veckoarbetstiden, beroende på arbetsuppgifternas natur och när arbetet tillåter.
• Friskvårdsbidrag och utökade semesterdagar.
• En arbetsmiljö där hälsa och välmående prioriteras.
• En roll med möjlighet att växa och påverka innehållet i arbetet
• Möjlighet att utvecklas i din roll och utrymme att utforma innehållet i arbetet över tid.

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Varaktighet: Tillsvidareanställning, 100 %, med provanställning i 6 månader.

Om företaget
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1714".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avanzera AB (org.nr 556520-1182), http://www.avanzera.se

Kontakt
Vera Wallentin
vera.wallentin@avanzera.se
+46 73 540 27 42

Jobbnummer
9017666

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: