HR- Business Partner till växande Klara Consulting!
Klara Consulting Rekrytering och Interim AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Klara Consulting Rekrytering och Interim AB i Stockholm,
Täby,
Vallentuna,
Sigtuna,
Strängnäs eller i
hela Sverige Om bolaget och tjänsten
Klara Consulting (
https://klaraconsulting.se/) är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 230 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Att komma in i förändringens tid där positiva saker händer och få axla en nyckelroll som HR- Business Partner, det vill du inte missa!
Hos oss präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje i form av att vi stöttar och hjälper varandra och ser till att ha kul på vägen. Du kommer hos oss bland annat att få ta del av festligheter, dagliga friskvårdsaktiviteter och smarrigt fredagsfika varje fredag.
I din roll som HR-Business Partner blir du en del av vårt affärsområde Affärsservice som består av HR, ekonomi, administration, lön, IT och försäljning. Här kommer du tillsammans med vår HR-chef att få jobba i en bred roll inom HR hos ett framåtriktat bolag där du får vara med och bidra till tillväxt och utveckling.
Du erbjuds:
• En bred roll inom HR där du får stor frihet i din yrkesroll och möjlighet att påverka och sätta din egen prägel
• En stabil men växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling
• Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och nytt fräscht kontor i centrala Stockholm
• En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil
Publiceringsdatum2023-06-26Dina arbetsuppgifterI rollen som HR-Business Partner kommer du att samarbeta tätt ihop med vår HR-chef där ni tillsammans kommer att ansvara för helheten av HR-arbetet hos Klara Consultings koncern inklusive tillhörande dotterbolag. Du kommer att få arbeta både på en strategisk nivå och operativt, nära verksamhet och medarbetare. Tillsammans med din chef kommer ni att utforma rollen efter dina komptenser, önskemål och verksamhetens behov.
Du kommer till exempel att:
• Stötta och coacha företagets chefer i medarbetarrelaterade frågor
• Följa upp och utveckla arbetet med exempelvis kompetensutvecklingsplaner, onboardingprocesser, lönerevisioner, lönekartläggning och arbetsmiljöarbete
• Utveckla HR-rutiner, processer och policys
• Delta i samordning av företagsförvärv
• Supportera i olika arbetsrättsliga frågor
• Samarbeta med vår rekryteringsavldening i rekryteringsärenden
Vem är du?
Den här tjänsten passar dig som är ute efter en betydelsefull nyckelroll och gillar att arbeta brett med HR. Du kommer i rollen ha nära kontakt med hela organisationen och det är därför viktigt att du är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Vi ser också att du bidrar till den härliga, engagerade stämningen på bolaget tillsammans med oss!
Vi söker dig som:
• Har en relevant utbildning inom PA eller motsvarande
• Har minst 3 års erfarenhet av en bred roll inom HR från privat näringsliv
• Talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat
Det är extra meriterande om du:
• Har erfarenhet från en liknande verksamhet
• Har erfarenhet av samordning av företagsförvärv
• Har god erfarenhet inom arbetsmiljö och arbetsrättsliga frågor
• Har en bakgrund eller utbildning inom ekonomi
Låter detta som du? Sök rollen redan idag och få chansen att komma in i Klara Consultings gemenskap och jobba brett med HR-arbete!
Praktisk information
Start: Höst 2023
Placering: Stockholm, hybrid
Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning
Lön: Fast enligt överenskommelse
Den här processen hanteras av Klara Consulting Rekrytering & Interim. För frågor om processen vänligen kontakta
elvira.larsson@klaraconsulting.seOm Klara Consulting
Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper - grundat 1997 - och MPC Consulting - grundat 2007 - att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi. Med sig in i koncernen fanns tack vare tidigare förvärv också EkonomiPorten AB, Netoffice AB, JL Ekonomi AB samt webbyrån Nitea AB. De kompletterande kompetenserna ger Klara Consulting en stark och unik position på marknaden.
Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 230 medarbetare och har kontor i Stockholm, Västerås, Malmö och Östersund. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.
För mer information, besök gärna
https://klaraconsulting.se/ Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Klara Consulting Rekrytering och Interim AB (org.nr 556360-0195),
https://klaraconsulting.se/ Arbetsplats Klara Consulting
Jobbnummer 7915070
Observera att sista ansökningsdag har passerat.