HR- administratör till ledande fordonsaktör!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Nu har du chansen till ett nytt och stimulerande arbete inom HR! Vi söker sig som är analytisk och har en stor erfarenhet av arbete i Excel. Är du en energisk person som trivs att arbeta i grupp? Då har vi jobbet för dig!

Om jobbet
Tjänsten som HR-administratör inriktar sig mot tidfilshantering och rapporter med information omtid och tidavikelser. Du arbetar med att administrera denna typ av information i olika system och arbetar mycket med att analysera data därefter. Du arbetar hela tiden för att stötta vår kund i denna typ av tidfilshantering och fokuserar på att lösa problem som dyker upp på ett analytiskt och strukturerat sätt. Det är en tjänst för dig som är kommunikativ, som lätt kan ta egna initiativ och som tycker om att både jobba självständigt och i grupp. I din roll kommer du att arbeta tillsammans med andra administratörer i en mindre men energifylld miljö, med öppet klimat och god stämning. Du kommer att fokusera mycket på programvaran Excel och det är viktigt att du känner dig trygg med det som verktyg. Du kommer till exempel arbeta med:

• Stötta och samarbeta med aktörer inom andra HR funktioner

• Ansvara för egna processer och fall

• Stötta vid utveckling av nya system

• Dokumentation av problem och fel i olika system

Om dig
Vi söker dig som är utbildad inom HR, till exempel Personalvetarprogramet och har arbetat inom samma område. Din tidigare erfarenhet av arbete med till exempel administration inom HR gör att du snabbt kommer in i de nya arbetsuppgifterna. Det är meriterande om du tidigare arbetat med löneadministration. Det är ett arbete för dig som kan hantera deadlines på ett bra och strukturerat sätt.

Viktigt för tjänsten är:

• Tidigare arbetat med administration

• Flytande svenska och engelska i både tal och skrift

• Analytisk förmåga

• Mycket goda kunskaper i Excel

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som HR-administratör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 6 månader och för rätt person kan det bli aktuellt med förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Hannah Karling Hulthén på 031-7207288 eller på hannah.hulthen@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtis

Publiceringsdatum
2017-10-27

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Karling Hulthén

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3772913

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: