HR support till Beijer Byggmaterial
Beijer Byggmaterial Ab, Hq / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Beijer Byggmaterial Ab, Hq i Sollentuna,
Stockholm eller i
hela Sverige Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja. Vi har över 70 byggbutiker jämnt utspridda över vårt avlånga land - fullproppade med pålitligt byggmaterial och rejäla verktyg åt både byggfirmor och hemmasnickare. Vi omsätter ca 5 miljarder SEK och har ca 1350 anställda omräknat till heltidsanställda.
Beijer ingår i koncernen Wolseley, som är den ledande leverantören av byggnadsmaterial och byggtjänster i Europa och Nordamerika. Wolseley är världens främste distributör av värme och VVS-produkter. Wolseley har en försäljning på nästan 150 miljarder kronor och ca 39 000 anställda och 4400 anläggningar i 25 länder, bolaget finns noterat på London Stock Exchange.
Gillar du att rekrytera? Då kan du vara den som vi söker.
HR support tjänsten hos oss är en tjänst där du arbetar med vår rekryteringsprocess. Du tar fram kravprofil, väljer media, tar emot ansökningar och gör urval, intervjuar via telefon eller Skype, går igenom tester, sköter referenstagning och om det blir en anställning skriver du anställningsavtal med den som valts ut.
Du kommer även ansvara för hur introduktion sker till nya medarbetare samt att vara driftansvarig för något eller några av de system vi använder oss av. Det mesta görs på kontoret men ibland kan du behöva resa ut till någon av våra filialer. Du kommer även jobba med att utmana och stötta filialcheferna när det gäller schemaläggning och bemanningsfrågor. Tjänsten är på heltid, men deltid kan diskuteras om det passar dig bättre. Du kommer vara placerad på vårt huvudkontor i Sollentuna.
För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, driven och resultatorienterad. Eftersom du kommer ha mycket kontakter med både chefer och medarbetare är det viktigt att du är duktig på att samarbeta och skapa bra relationer. Vidare är du lösningsfokuserad, prestigelös och trivs med att arbeta operativt. Du ska också ha en förmåga att på ett pedagogiskt sätt lära ut och förklara sammanhangen kring bemanning, i syfte att optimera driften av filialerna. Arbetet förutsätter också goda kunskaper inom Office-paketet. Har du erfarenhet av att ha arbetat i IT-system för bemanningsplanering är det meriterande. Du kommer ha vissa kontakter med våra nordiska kollegor så du behöver en god kommunikationsförmåga på engelska, både skriftligen och muntligen.
Vi söker dig som utbildad Personalvetare eller har liknade utbildning. Du bör ha några års erfarenhet från operativt HR arbete och det är ett plus om du har tidigare erfarenhet av bemanningsplanering/schemaläggning.
Känner du att det är dags för en ny rolig utmaning? Kontakta oss idag!
Välkommen med din ansökan! Ytterligare information lämnas av Jessica Chapman, telefon 075 - 241 21 10.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Publiceringsdatum2015-12-22ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-04
Ange följande referens när du ansöker: 306
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJessica Chapman, HR-Generalist (+46) 075-2412110
FöretagBEIJER BYGGMATERIAL AB, HQ
AdressBEIJER BYGGMATERIAL AB, HQ
Kuskvägen 2
19162 SOLLENTUNA
Kontorsadress Jobbnummer 2588966
Observera att sista ansökningsdag har passerat.