HR strateg Arbetsgivarfrågor/lönebildning
Landstinget i Uppsala län / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget i Uppsala län i Uppsala,
Östhammar,
Håbo,
Enköping,
Heby eller i
hela Sverige HR avdelningen
Landstinget är en av länets största arbetsgivare med ca 11 000 medarbetare. Vi hjälper alla i länet att vara friska och må bra. Vår huvudverksamhet är hälso-och sjukvård men vi skapar också förutsättningar för ett gott liv i länet genom kollektivtrafik, kulturliv och hållbar regional utveckling. Landstinget står inför regionbildning 2017 vilket ytterligare ger fokus på regionala utvecklingsfrågor i länet.
Var med och utveckla landstingets HR arbete!
Som HR-strateg vid landstingets ledningskontor möter du en omväxlande vardag med breda kontaktytor inom hela landstingets verksamhet - allt från akutsjukvård till lokaltrafik. Du är på ett konkret sätt med och bidrar till att förbättra kvaliteten på den vård och övrig samhällsservice som landstinget erbjuder.
Tjänsten som HR-strateg är placerad vid HR-avdelningen på Landstingets ledningskontor och du är direkt underställd landstingets HR-direktör. På HR-avdelningen arbetar 12 personer med landstingsövergripande strategiska HR-frågor. Vi initierar och utvecklar nya tankar och idéer, vi ger kvalificerad rådgivning till såväl chefer som HR-funktioner inom landstingets olika förvaltningar. Vi arbetar utifrån fyra fokusområden; arbetsgivarfrågor/lönebildning, kompetensförsörjning, ledarskap samt arbetsmiljö/medarbetarskap. Till varje fokusområde är ett HR-råd med representanter från förvaltningarnas HR-funktioner knutet.
Som HR strateg Arbetsgivarfrågor och lönebildning är din uppgift att i nära samarbete med landstingets förhandlingschef arbeta landstingsövergripande med förhandling, arbetsrätt och avtalsfrågor samt med landstingets lönebildningsprocess inklusive lönekartläggning.
Du kommer att ge konsultativt stöd till HR funktionen och chefer i frågor inom fokusområdet, men också utbilda och informera. Utredningsuppdrag är också en del av arbetet. Du samarbetar inom HR avdelningen, men också med andra funktioner inom organisationen, ibland HR, ibland andra specialister eller chefer.
Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats i en verksamhet som präglas av utmaningar och förbättringsarbete på olika nivåer.
Vi vänder oss till dig som trivs med en kombination av strategiskt och taktiskt arbete, som har erfarenhet av självständigt arbete och som är van att samverka med chefer och specialister. Det krävs att du har längre erfarenhet av arbete med förhandling, lönebildning och arbetsrätt. Du är noggrann, lösningsinriktad och lyhörd för verksamheternas förutsättningar, behov och önskemål.
Högskoleutbildning såsom jurist- eller personalvetarlinjen eller annan högskoleutbildning i kombination med erfarenhet som vi betraktar som relevant är ett krav. Du bör ha erfarenhet och intresse av pedagogiska inslag i arbetet som exempelvis att leda utbildningar och grupper. Du måste också kunna uttrycka dig väl i tal och skrift som är en viktig del i arbetet. Erfarenhet av politiskt styrd verksamhet ser vi som en merit.
Frågor om tjänsten kan du ställa till Eva Wikström, HR direktör Tel 018-611 61 09
Välkommen med din ansökan
Ansökan skickas via länken nedan senast den 29 april 2016. Vi vill att din ansökan ska innehålla personligt brev och meritförteckning
Denna rekrytering sker helt genom Landstinget i Uppsala läns försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 100%, Tillträde efter ök -
Publiceringsdatum2016-04-15ErsättningFast lön. Kollektivavtal finns.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-29
Ange följande referens när du ansöker: CK09/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLandstinget i Uppsala län
AdressLandstinget i Uppsala län
Box 602
75125 Uppsala
KontorsadressBox 602
Jobbnummer 2787163
Observera att sista ansökningsdag har passerat.