HR Specialist ServiceNow - Digitala lösningar - Stockholm/Malmö/
Skanska Sverige AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skanska Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Upplands Väsby,
Värmdö,
Södertälje eller i
hela Sverige Gruppen digitala lösningar är en del av Skanskas HR och har som uppgift att ansvara för ett antal system som är kritiska för Skanskas dagliga verksamhet.
Vi är övertygade om att verksamhetsnära tillhörigheten till HR är en framgångsfaktor i vårt arbete med att leverera smarta lösningar åt våra kollegor i Sverige.
Nu söker vi ytterligare en medarbetare till vårt team som ansvarar för ServiceNow, vår plattform för ärende- och flödeshantering av våra HR-processer. Förutom ärendehantering ingår även vår supportportal, My Support, som är en viktig del i att ge våra medarbetare den bästa medarbetarupplevelsen.
Publiceringsdatum2022-05-31Arbetsuppgifter - Analysera inkomna förbättringsförslag inom HR och hålla ihop kravställning gentemot IT förvaltningen
- Delta i större utvecklingsprojekt
- Ta ansvar för systemlösningen ServiceNow för HR
- Utveckla och förvalta digitala formulär (Services)
- Incidenthantering
- Ansvara för gemensamma arbetssätt för HR i ServiceNow
- Hålla ihop tester vid uppgraderingar och förändringar i systemet
- Utveckla och förvalta dashboard för mätning och uppföljning
- Genomföra utbildning och kontinuerlig kommunikation till berörda
Dina kontaktytor kommer bland annat bestå av utvecklingsledare inom HR och den lokala IT-förvaltningen. Du kommer i rollen arbeta väldigt nära verksamheten som nyttjar verktyget.
BakgrundDu har relevant eftergymnasial utbildning inom Systemvetenskap eller HR och har arbetat några år inom exempelvis systemförvaltning i en större organisation.
En fördel är om du har kännedom om ServiceNow (HRSD och ITSM) och en god förståelse för de flöden, processer och beroenden som finns mellan HR och IT i ServiceNow. Du har arbetat med både kravställning, implementation och förvaltning av ServiceNow eller motsvarande plattformar.
Du är analytisk och har lätt för att förstå verksamheten och dess behov. Du tycker om att samverka med andra och trivs med att ha många personer som du samarbetar med dagligen.
Då rollen innebär mycket kommunikation både internt och externt är det viktigt att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Ansök senast 20 juni
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Andreas Aldenstam, Gruppchef Digitala lösningar, på tel. 010-448 00 83.
Välkommen till Skanska!
Skanska använder sin kunskap och förmåga att blicka framåt till att forma hur människor lever, arbetar och möts. Vi har funnits i mer än 135 år och är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 148 miljarder kronor under 2021. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos 30 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkanska Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skanska Sverige AB (org.nr 556033-9086),
https://www.skanska.se/ Arbetsplats Skanska Sverige
Jobbnummer 6699128
Observera att sista ansökningsdag har passerat.