HR Specialist - Välkommen till ett dynamiskt HR-team!
Quattro Bemanning & Rekrytering AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Quattro Bemanning & Rekrytering AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Bakgrund
Är du en erfaren HR Specialist med gedigen kunskap inom operativ HR? Har du ett starkt intresse för att utveckla HR-processer, analysera data och stötta medarbetare och chefer? Då kan du vara den vi söker! På vår klients HR Operations-avdelning i Sverige söker vi nu en driven HR Specialist som vill vara med och bidra till framgång.
Du kommer att spela en nyckelroll i att driva viktiga HR-processer, underhålla HR-data och vara en viktig kontaktperson för både medarbetare och ledare.
Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt!
Publiceringsdatum2024-09-02Dina arbetsuppgifterSom HR Specialist hos oss kommer du att ha ett brett ansvarsområde inom HR och dagliga operationer. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att inkludera:
- Ansvara för och utveckla HR-processer: Du kommer att hantera allt från anställning, onboarding, kompensation och förmåner, till tidrapportering, arbetsmiljö och offboarding.
- Ge HR-relaterad rådgivning: Du ger stöd till både chefer och medarbetare i frågor som rör personalhantering, arbetsrätt, policyer och kollektivavtal.
- HR-data och analys: Du säkerställer att HR-data håller hög kvalitet och tillhandahåller relevant data och analyser för att stödja verksamheten.
- Stödja HR-aktiviteter och projekt: Du bidrar till både lokala och globala HR-projekt, samt stöttar i årliga processer som medarbetarundersökningar och performance management.
I din roll kommer du främst att arbeta i system som Zendesk och Workday. Du börjar med att hantera grundläggande processer och får möjligheten att växa med ansvaret.
KvalifikationerVi söker dig som har:
- En relevant akademisk examen inom HR eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Minst 2-3 års erfarenhet inom operativ HR, gärna med brett ansvarsområde.
- Flytande kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Dokumenterad erfarenhet av att arbeta i och hantera HR-system.
Personliga egenskaper vi söker är:
- Strukturerad och förmåga att prioritera.
- Självständig och van att arbeta under tidspress.
- Snabb inlärningsförmåga och en teamspelare.
AnställningsvillkorTjänsten är en anställning hos Q på heltid med start snarast där du arbetar på uppdrag hos vår klient. Möjlighet att arbeta remote 50% av arbetstiden finns. Du erbjuds en spännande roll i en snabbföränderlig miljö där du har möjlighet att utvecklas och ta ökat ansvar. Du blir en del av ett engagerat team och kommer att arbeta i nära samarbete med kollegor både inom HR och andra supportfunktioner. Vill du ta nästa steg i din HR-karriär? Ansök nu och bli en del av ett framgångsrika team! Vi presenterar kandidater löpande för klienten, vänta därför inte med din ansökan.
Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/366".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Quattro Bemanning & Rekrytering AB (org.nr 556719-9962)
Arbetsplats Q i Stockholm AB
Jobbnummer 8874467
Observera att sista ansökningsdag har passerat.