HR/löneadministratör till Hotel Diplomat

Andara / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Andara i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker en serviceminded och driven HR/löneadministratör till Hotel Diplomat. Du ska vara självständig och flexibel och gilla ett omväxlande arbete på det framgångsrika och eleganta Hotel Diplomat.

Hotel Diplomat är ett exklusivt familjeägt 5 stjärnigt hotell, beläget på Strandvägen i hjärtat av Stockholm. Det unika Jugendpalatset erbjuder en tidlös och stilfull hotellupplevelse men hotellet har också legat i framkant bland svenska hotell när det gäller att förnya sig. Hotel Diplomat har utsetts av prestigefyllda Condé Nast Traveler till Sveriges bästa hotell och ett av Nordeuropas bästa i kategorin "Best Hotels in Northern Europe: Readers' Choice Awards 2018".

Hotel Diplomat har 130 individuella och unika rum och sviter som kombinerar en internationell "air" med ljus, klar och svensk design. I anslutning till hotellet ligger även en livlig restaurang och bar samt butik med servering. På hotellet finns även nyrenoverade och moderna konferensmöjligheter som lämpar sig för såväl styrelsemöten som privata middagar.

Publiceringsdatum
2018-10-29

Dina arbetsuppgifter
Som HR/löneadministratör på Hotel Diplomat kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter och fungera som stöd till cheferna på hotellet. Du ska hjälpa och vägleda avdelningscheferna med alla HR- och lönerelaterade frågor, högt som lågt.

Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter:

• Löneberäkning och lönekörning i Caspeco
• Lönefrågor och intyg
• Kontakt med Migrationsverket, Försäkringskassan, Skatteverket och Arbetsförmedlingen
• Kontakten med HRF och Unionen, Visita
• Rekrytering
• Utbildning
• Onboarding
• Arbetsrättsfrågor, rehabiliteringsärenden och arbetsmiljö
• Employer Branding
• Personalhandbok, processer och policys

I rollen rapporterar du till hotellets CFO. Tjänsten som HR/löneadministratör är ny och du får möjlighet att vara med och utforma rollen.

Kvalifikationer
Du bör ha några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en bred förståelse för HR- och löneprocessen.Du bör ha relevant akademisk utbildning inom HR, lön eller personal-administration. Det är en stor fördel om du är van att tolka olika kollektivavtal och om du har erfarenhet av arbetsrätt enligt HRF och Unionen. Det är även meriterande om du har arbetat i systemet Caspeco. Du har god kommunikativ förmåga.

• Goda kunskaper i Office-paketet
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som brinner för utmärkt service. Du är rak och tydlig. Det är viktigt att vara pedagogisk och på ett enkelt sätt kunna förklara och besvara svåra frågor inom HR och löneområdet. Du vågar ta för dig och leder förbättrings- och utvecklingsarbete med övriga avdelningschefer. Du gillar förändring och som person är du flexibel, positiv och hjälpsam.

Ett krav är vidare att du är en kommunikativ "doer" och det är viktigt att du självständigt kan leverera resultat och hålla deadlines. Att samarbeta bra på alla nivåer och kunna tillmötesgå hotellets alla chefer på ett bra sätt är viktigt för dig.För att trivas på Hotel Diplomat är det viktigt att vara social, nyfiken och framåt. Kombinationen skinn på näsan och glimten i ögat värderas högt.

Mer om Hotel Diplomat

Hotel Diplomat är en dynamisk arbetsplats med mycket energi och glädje. Hotel Diplomat erbjuder ett utvecklande arbete i fantastiska lokaler och i en internationell miljö. Hotellet präglas av ständig utveckling, öppenhet och framåtanda. Som HR/löneadministratör får du stora möjligheter att påverka och förbättra. Hotellet har idag cirka 120 anställda.

Under sommaren 2019 öppnas dörrarna till ett elegant och internationellt systerhotell, Villa Dagmar på Nybrogatan. Boutiquehotellet ska erbjuda 70 rum och sviter, mötesrum, spa, en blomsterbutik och en levande restaurang med bar.

Mer om tjänsten

• Tillsättning: omgående
• Omfattning: heltid
• Placering: Strandvägen, Stockholm
• Uppdragstyp: Direktrekrytering

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.

• AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.

• Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.

• Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Gadd linda.gadd@andara.se 072-019 92 09

Företag
Andara

Adress
Andara
Järnvägsgatan 36
13154 Nacka

Kontorsadress
Järnvägsgatan 36, Nacka

Jobbnummer
4429366

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Andara

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Andara: