Hr konsult/stöd till myndighet i Kristinehamn.
Dreamwork Scandinavia AB / Administratörsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn,
Storfors,
Nacka,
Degerfors,
Karlskoga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Kristinehamn,
Nacka,
Karlstad,
Örebro,
Mariestad eller i
hela Sverige Kort om tjänsten
Nu säker vi en HR konsult för ett uppdrag hos en av våra kunder som är en myndighet i Kristinehamn.
Omfattning: Heltid (deltid kan också fungera)
Start: V5 eller efter annan överenskommelse.
Längd: 6 månader, eventuellt längre.
Distansarbete upp mot 50% är möjligt.
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.
Om verksamheten
Det är en liten myndighet med drygt 50 medarbetare. HR-funktionen består av HR-stöd(generalist) och Administrativ chef.
Mer om tjänsten
Myndigheten behöver en HR-konsult (generalist) under våren då de står inför rekrytering av flera tjänster, bland annat ny administrativ chef, verksjurist och HR-stöd. Du kommer att arbeta med att vidareutveckla processer, verktyg och metoder och tillsammans med myndighetens chefer utveckla myndighetens arbetsgivarstrategi. Det innebär bland annat att vara drivande i planering kring till exempel jämställdhet och mångfald, arbetsmiljö och rekryteringsfrågor. HR-konsulten rapporterar till administrativ chef och i samråd driver och kvalitetssäkrar HR-konsulten våra arbetssätt samt uppdaterar och föreslår förbättringar.
I arbetsuppgifterna ingår ett löpande operativt HR-stöd till chefer och medarbetare inom dessa områden samt att publicera löpande information på vårt intranät i olika HR-frågor. Konsulten kommer att få arbeta i en omväxlande och dynamisk miljö där arbetsuppgifterna snabbt kan förändras, inte minst med tanke på att myndigheten är liten till numerären och alla behöver hjälpas åt för att nå myndighetens mål.
Uppdraget kräver god samarbetsförmåga, serviceinriktning, lyhördhet och förmåga att skapa goda relationer både internt och externt. Konsulten ska även kunna ta egna initiativ och driva frågor och processer och självständigt inhämta information och fakta. Konsulten ska kunna arbeta strukturerat med att kvalitetssäkra och utveckla effektiva rutiner utifrån en helhetssyn för myndighetens bästa."
Publiceringsdatum2023-01-02ProfilFör att vara aktuell för rollen så behöver du ha tidigare erfarenhet av liknade arbete som HR konsult och arbetet med rekryteringsstöd.
• Du har akademisk utbildning inom HR exempelvis PA-utbildning eller motsvarande,.
• Du har erfarenhet av operativt HR-stöd som till exempel arbetsmiljöarbete, rekrytering, rehabilitering, lönebildning etc,
• Du har erfarenhet av att möta människor i situationer där förmågan att kommunicera på ett situationsanpassat sätt är
viktig,
• Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och kunna anpassa budskap och innehåll efter mottagarens
förutsättningar och behov,
Så ansöker duKänner du att detta passar in på dig så är du välkommen att söka via länken i annonsen.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn's Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s "Entrepreneur of the Year". Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "7050".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Dreamwork Scandinavia AB (org.nr 556695-7600),
http://www.dreamwork.se/ Kontakt Louise Gardell
louise.gardell@swesale.se Jobbnummer 7305939
Observera att sista ansökningsdag har passerat.