HR generalist med lönekunskap till Södermalm

Avanzera Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:

Vi söker en HR generalist som kommer att arbeta brett med HR och även viss löneadministration. Uppdraget ska påbörjas så snart som möjligt och beräknas pågå minst 6 månader med goda chanser till förlängning och eventuell anställning hos kund.

Vår kund är en organisation som har funnits i snart 100 år och har ca 130 anställda. Kontoret ligger i trevliga lokaler centralt i Stockholm.

Publiceringsdatum
2015-10-07

Dina arbetsuppgifter
Rollen som HR generalist innebär att aktivt medverka inom HRs alla områden och där vara den som tar ansvaret för det administrativa arbetet till största del. Du kommer själv ansvara för vissa projekt inom HR-området som t ex rekryteringar, introduktion av nyanställda, arbetsmiljöfrågor, lönekartläggning, förmåner samt att skapa personalhandbok. Du kommer även att ansvara för lönesystemet tillsammans med löneadministratören samt hantera löneredovisning, avstämningar och kontrolluppgifter.

Detta är en mycket bred roll där man själv kan vara med att påverka och för rätt konsult är detta ett mycket utvecklade arbete inom HR med stora möjligheter till kompetenspåfyllnad.

Bakgrund
Vi söker någon som vill vara med att bygga upp samtliga HR-processer. För det tror vi att du bör ha några års erfarenhet från liknande uppgifter. Goda kunskaper i lönehantering, pensioner m.m. är önskvärt för att stärka avdelningens kompetens inom området. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal såväl som skrift. Kunskaper i Hogia Lön samt akademisk utbildning inom HR är meriterande.

Som person är du drivande och initiativtagande, strukturerad, självgående och prestigelös. Viktigt är att ta sig an administration och att kunna strukturera upp arbetsuppgifter samt kunna prioritera mellan stort och smått.

Sökord: HRBP, HR generalist, personaladministratör, löneadministratör

Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-28
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 599
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Elvin Guillemain 08-545 28 305
Lisa Karbelius 08-545 28 303

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2466855

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: