HR Business Partner till snabbväxande konsultbolag
Sopra Steria / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sopra Steria i Stockholm,
Göteborg,
Östersund eller i
hela Sverige Sopra Steria är ett internationellt konsultföretag som är ledande inom digital transformation av medelstora och stora organisationer. Vår unika kombination av specialistkompetens inom både verksamhetsutveckling och IT ökar värdet på och användbarheten av våra kunders satsningar. Vi är ca 42 000 anställda i fler än 20 länder och vi omsatte 38 miljarder kronor 2017 (3,8 miljarder Euro) I Skandinavien är vi ca 1 800 anställda med en årlig omsättning på ca 2,5 miljarder kronor. 400 av oss finns här i Sverige. Vår starka kultur bygger på samverkan och teamwork. Genom att dela med oss av vår kunskap och vår positiva kultur bygger vi långsiktiga relationer med både medarbetare och kunder. Vi levererar positiv förändring. Tillsammans.
HR Business Partner till snabbväxande konsultbolag
Vi på Sopra Steria befinner oss i en mycket expansiv fas och söker en driven, flexibel och lättsam HRBP. Våra medarbetare är vår största tillgång och vi på HR arbetar för att ge förutsättningar och stöd till organisationen så att vi tillsammans skapar en riktigt bra arbetsplats.
Som HR Business Partner arbetar du dels med bolagsöverskridande såsom att utveckla och till viss del förvalta HR-relaterade processer och "produkter", dels med att implementera och kundanpassa samma processer och produkter inom två affärsenheter. Därtill kommer du arbeta nära affärsenheternas ledningsgrupper, vara deras "go-to-person" i alla HR-relaterade frågor och bland annat vara ansvarig för att:
• Följa upp och redovisa olika HR-relaterade nyckeltal till affärsenheten
• Driva på och leda arbetet med årlig People Review samt HR-relaterade aktiviteter som baseras på bl.a. nyckeltalen och resultatet i medarbetarundersökningen
• Löpande ge stöd i arbetsrätt, lönesättning, rehabilitering etc.
• Driva och leda HR-relaterade initiativ inom affärsenheten
• Hantera HR-administration kopplad till affärsenheten
VEM ÄR DU?
För att lyckas i rollen måste du förstå och sätta dig in i affärsenheternas affär, kultur och utmaningar, samt vara prestigelös och ha hög servicenivå.
Du är bra på att självständigt genomföra mindre projekt och du har god administrativ förmåga samt sinne för detaljer.
Proaktivitet ligger i din natur och du gillar att arbeta i en miljö där det händer mycket och där många människor involveras.
Akademisk utbildning är ett krav och vi ser gärna att du har 3-5 års erfarenhet från liknande HR-roll, men det absolut viktigaste är att du är en "doer" som gillar att arbeta i ett högt tempo och att du har mycket humor.
Vi värdesätter också kunskaper i Excel samt förmåga att skriva informativa och lättsamma texter.
VILKA ÄR VI?
Vi på HR är ett engagerat och lösningsorienterat team som är måna om att alltid hålla mycket hög servicenivå. Vi är kundfokuserade och snabbrörliga och drivs av att bidra till Sopra Sterias framgångar. Idag består HR-avdelningen av åtta personer; sex som arbetar med rekrytering och Employer Branding, en HRBP och en HR-chef.
ANSÖKAN
Vi vill hitta rätt person så snart som möjligt och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Du ansöker via vår hemsida och sista ansökningsdag är den 18 november.
Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare;
petra.fekete@soprasteria.comVarmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2018-10-18ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSopra Steria
AdressSopra Steria
Vasagatan 38
11120 Stockholm
KontorsadressVasagatan 38
Jobbnummer 4409706
Observera att sista ansökningsdag har passerat.