HR Business Partner till NetOnNet
NetOnNet AB / Administratörsjobb / Borås
2018-08-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR Business Partner till NetOnNet" (publicerad 2019-05-17) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos NetOnNet AB i Borås,
Göteborg,
Trollhättan,
Jönköping,
Varberg eller i
hela Sverige Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Det är utgångspunkten i allt och gör NetOnNet till det självklara valet.
NetOnNet består av ett gäng härliga, duktiga och inspirerande medarbetare vars stora passion är just hemelektronik. Våra medarbetare är vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi växer, både som företag och människor. Eftersom vi gillar vårt arbete ser vi därför till att ha roligt på arbetsplatsen och självklart har vi det tillsammans. Hos oss uppmuntrar vi till kreativitet, innovation och förändring. Vi vågar tänka nytt och testa oss fram, vi går helt enkelt vår egen väg. Genom att fortsätta gå vår egen väg utmanar vi branschen och skapar framgång.
Vill du vara med på vår framgångsresa?
Arbeta hos oss
Som HR Business Partner ingår du i ett team bestående av HR-chef, en HR Business Partner, två löneadministratörer och en receptionist. Vi är ett härligt gäng som arbetar tätt tillsammans med att stötta cheferna utifrån våra olika ansvarsområden. Ditt främsta ansvarsområde är att stötta och coacha våra 30 Varuhuschefer i deras dagliga arbete. Genom att vägleda och stötta varuhuscheferna i HR-relaterade frågor arbetar du operativt för att stödja de strategiskt uppsatta målen.
Arbetet innebär bland annat att:
• Stötta varuhuscheferna i personalärenden
• Vara delaktig och en stödjande part i rehabiliteringsfrågor
• Hjälpa till i rekryteringsprocessen
• Genomföra lönerevision
• Aktivt bidra till att utveckla, förbättra och implementera HR processer och policys
• Fackliga förhandlingar samt tolkning och tillämpning av lagar och avtal
• Tillsammans med din HRBP-kollega planera och genomföra utbildningar i organisationen, exempelvis inom rekrytering
Våra Lagershoppar finns utspridda över hela Sverige, från Malmö i söder till Umeå i norr, så du kommer främst att kommunicera med Varuhuscheferna via telefon och mail. Men resor till Lagershopparna förekommer också.
Du och vår andra HR Business Partner har olika ansvarsområden men samarbetar dagligen med övergripande strategiska HR-projekt för att driva och implementera dessa i organisationen. Just nu arbetar vi mycket med:
• Ledarskapsutveckling
• Företagskultur
• Onboarding
• Employer branding
Framöver kommer även ett stort fokus ligga på att arbeta för att ta steg framåt mot att digitalisera HR.
Vi söker dig
Som har relevant högskole/universitetsutbildning med PA-inriktning eller motsvarande, samt några års erfarenhet av brett HR-arbete. Meriterande är om du har arbetat med HR-frågor inom detaljhandeln. Vi ser gärna att du har erfarenhet av fackliga förhandlingar och/eller samverkan. Du hanterar utan större problem Office-paketet och kan snabbt sätta dig in i och lära dig nya system.
För att trivas hos oss så behöver du vara prestigelös, vara en teamspelare och ha ett glatt humör. Då vi ständigt arbetar med att fortsätta utvecklingen av vår HR-funktion så behöver du också trivas i en föränderlig arbetsmiljö där det händer mycket. Vi ser också att du är lösningsfokuserad och att du stimuleras av att bidra till förändring och förbättring av processer och rutiner. Självklart drivs och motiveras du av att stötta och coacha cheferna i deras arbete. Vi tror att goda relationer byggs genom förtroende, tillit och respekt och vi är övertygade om att du delar den synen.
Vårt arbete präglas av våra kärnvärden; Enkla, Ärliga, Nytänkade och Tillsammans. Dessa fyra ord är våra ledstjärnor som guidar oss i vardagen när det kommer till hur vi agerar, när vi fattar beslut och hur vi tar oss an uppgifter. För oss är det viktigt att du som söker känner igen dig i våra värderingar.
Vi kan erbjuda dig ett spännande arbete med stor variation och eget ansvar där du arbetar både operativt och strategiskt. Du kommer bli en del av ett team som har nära till skratt och som alltid ställer upp för varandra.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidare anställning på heltid, med placering i Viared, Borås med tillträde omgående. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Vi väntar med spänning på att få veta vem vår nya kollega är, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Har du frågor gällande tjänsten kontakta Per Carlsson HR-Chef, på
per.carlsson@netonnet.com. Under semesterperioden njuter vi av ledighet, sol och bad så då kan det dröja lite längre än vanligt innan du får svar.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-08-21ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPer Carlsson
per.carlsson@netonnet.comFöretagNetOnNet AB
AdressNetOnNet AB
Företagsgatan 69
50464 Borås
KontorsadressFöretagsgatan 69
Jobbnummer 4300989
Observera att sista ansökningsdag har passerat.