HR Business Partner till internationellt bolag i Västerås

Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Västerås
2024-09-18


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Västerås, Surahammar, Eskilstuna, Enköping, Köping eller i hela Sverige

Vi på Poolia söker nu en engagerad HR Business Partner för ett konsultuppdrag hos ett stort internationellt företag i Västerås. Uppdraget gäller från oktober 2024 till slutet av 2025. Under denna period blir du anställd av oss på Poolia, men du kommer att arbeta på plats hos vår kund och bidra till att deras verksamhet fortsätter att växa och utvecklas.

Publiceringsdatum
2024-09-18

Om tjänsten
Som HR Business Partner (HRBP) kommer du att stödja en enhet bestående av cirka 35 chefer och 260 medarbetare. Organisationen befinner sig på en tillväxtresa där du som HRBP har en betydande möjlighet att bidra med din kompetens och stödja organisationen i att nå framgång.

I rollen kommer du att samarbeta med chefer på olika nivåer inom organisationen, från Umeå i norr till Malmö i söder. Du blir en strategisk partner till cheferna och kommer att ge stöd i det dagliga HR-arbetet, samt coacha dem i olika HR-frågor. Du ansvarar för lokala fackliga förhandlingar och stödjer chefer i att skapa en positiv medarbetarupplevelse.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Ansvarig för att implementera HR-strategi och planer kopplade till organisationen.
• Representera HR i den bredare verksamheten genom att etablera starka relationer med ledare genom att ge stöd och vägledning i HR-frågor.
• Driva och delta i typiska HR-aktiviteter såsom årlig löneöversyn, People Review Session, successionsplanering, Performance Development Appraisal och medarbetarundersökningar.
• Delta i implementeringen av vårt nya HR-verktyg, Workday.
• Arbeta proaktivt med nuvarande och framtida talanger inom verksamheten samt driva mångfald och inkludering i organisationen.
• Ansvarig för arbetsrättsliga frågor inom ditt ansvarsområde.

Vem är du?
• Vi söker någon med en akademisk examen och ungefär 5 års erfarenhet av en bred HR-roll.
• Du har erfarenhet av att bygga långsiktiga relationer med nyckelintressenter såsom affärschefer, fackliga representanter och externa partners.
• Som person uppnår du resultat genom nyfikenhet och samarbete med andra, och visar ett genuint intresse för verksamheten och våra kunder.
• Det är viktigt att du är initiativrik, har ett coachande förhållningssätt, starka kommunikationsfärdigheter och förmågan att inspirera och bygga förtroende.
• Du talar flytande svenska och engelska.
Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan via länken i annonsen! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "72219".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Solutions AB

Kontakt
Cecilia Östling
cecilia.ostling@poolia.se

Jobbnummer
8908448

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: