HR Business Partner till ICA logistik i Borlänge

Badenoch & Clark / Administratörsjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Borlänge, Falun, Hofors, Fagersta, Sala eller i hela Sverige

ICA Gruppen AB (publ) är ett ledande detaljhandelsföretag med fokus på mat och hälsa. I koncernen ingår ICA Sverige och Rimi Baltic som i huvudsak driver dagligvaruhandel, ICA Fastigheter som äger och förvaltar fastigheter, ICA Banken som erbjuder finansiella tjänster och Apotek Hjärtat som driver apoteksverksamhet. I koncernen ingår även Hemtex. För mer information se www.icagruppen.se.

Din roll
ICA Sveriges HR avdelning består av ett 50-tal medarbetare. Uppdraget är att driva och säkra ett strategiskt, operativt och administrativt HR-stöd. Vi söker nu en HR Business Partner till vår distributionsenhet i Borlänge då nuvarande HR Business Partner går vidare till en annan tjänst på enheten. I Borlänge är vi c:a 450 anställda, varav 30 chefer. Vår målbild är att ha en kostnadsöverlägsen och pålitlig varuförsörjning från engagerade medarbetare. Enheten levererar varor till drygt 350 ICA-butiker i Sverige.

Som HR Business Partner arbetar du verksamhetsnära och ingår i den lokala ledningsgruppen. Rollen är bred, du stöttar chefer i HR-relaterade frågor kring bl.a. talent management, arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering, lönesättning och ledarskap. Du driver HR-processer och HR-relaterade projekt i verksamheten. Du ingår i ett team med HR Business Partners för olika verksamheter och rapporterar till en HR-chef inom ICA Sverige.

Publiceringsdatum
2017-05-15

Bakgrund
Vi söker dig som har en akademisk examen inom personalområdet eller motsvarande. För att lyckas i rollen tror vi att du har minst 5 års erfarenhet av praktiskt HR-arbete inom både kollektiv-och tjänstemannaområdet och erfarenhet av facklig samverkan. Du är van vid att arbeta självständigt och åstadkomma resultat. Ditt arbetssätt är proaktivt och du har ett möjlighetsorienterat förhållningssätt och förmåga att på ett pedagogiskt sätt koppla HR-arbetet till affärsnyttan. Du är utåtriktad och lyhörd, har lätt att skapa förtroende, tar initiativ och uppskattar många dagliga kontakter med både chefer, medarbetare och kollegor. Erfarenhet av change management samt projektledar- och lean-erfarenhet är meriterande.

Om ICA
ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.
ICA värnar om goda arbetsförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.

Är du intresserad?
Då ska du skicka in en ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 4 juni. Urval sker löpande. Denna rekrytering genomförs i samarbete med Badenoch & Clark. Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringskonsult Catrine Wikström 073 - 684 70 86.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare/Heltid

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catrine Wikström 073-6847086

Företag
Badenoch & Clark

Adress
Badenoch & Clark
Engelbrektsgatan 25
79160 FALUN

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 25

Jobbnummer
3497190

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Badenoch & Clark

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Badenoch & Clark: