HR Business Partner med arbetsmiljöansvar till LloydsApotek

The We Select Company AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The We Select Company AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker en driven och strukturerad person som har ett stort intresse för HR-området och har erfarenhet från arbetsmiljöarbete. Välkommen till vårt härliga HR-team där vi alltid stöttar och hjälper varandra!

Publiceringsdatum
2021-12-22

Dina arbetsuppgifter
Som HR Business Partner hos oss har du det övergripande ansvaret för både det operativa och strategiska arbetet vad gäller arbetsmiljön, både på mikro och makro nivå. Du är även HR-partner till två av våra regioner och stöttar regionchef samt apotekschefer i aktuell region.
Din del av det löpande arbetet kommer bland annat att vara:
Ansvara för arbetsmiljöarbetet
Stötta och finnas till för chefer gällande arbetsmiljöfrågor
Strategiskt se över och planera för fortsatt arbetsmiljöarbete
Supportera med administrativa HR-uppgifter till regionen, exempelvis anställningsavtal
Stötta, följa upp och stämma av med alla chefer i de två regionerna gällande alla HR processer
Du känner dig trygg i förhandlingsförfarandet och har erfarenhet av att löpande utföra fackliga förhandlingar
Hålla i möten och utbildningar
Van att självständigt driva och ansvara för HR-årets samtliga processer

Du arbetar nära med dina andra HR kollegor, regionchefer, apotekschefer samt övriga avdelningar på vårt Servicekontor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom personal och arbetsliv. Du har erfarenhet av att självständigt leda både operativt och strategiskt arbete inom arbetsmiljö, vi ser gärna att du har minst 1-2 års erfarenhet av HR-arbete som inkluderar arbetsmiljö. Du behöver vara en van användare av Office-paketet och ha lätt för att lära dig att arbeta i olika HR-system. Du har goda kunskaper i tal/skrift i både svenska och engelska.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett stort engagemang och intresse för HR-frågor och arbetsmiljö. Som person är du van vid att ta egna initiativ och vara självgående inom ditt område. Du är noggrann, strukturerad, flexibel och service-minded, med en god förmåga att prioritera. Vi värdesätter dessutom att du är lösningsorienterad, har integritet, uppvisar ett positivt och prestigelöst förhållningssätt och har en rejäl portion humor.
Vi erbjuder
Hos oss på LloydsApotek får du vara med om ett spännande kapitel då vi nyligen fått nya ägare och står inför en re-brandning. I din roll kommer du ha stor möjlighet att utveckla och påverka arbetssätt inom HR-avdelningen. Du kommer till ett entreprenörsdrivet företag och vi erbjuder en marknadsmässig lön, bonusprogram, flexibel arbetstid, trevliga kontorslokaler vid Södra station och härliga kollegor! Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillämpad provanställning på 6 månader, tillsättning enligt överrenskommelse.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Liselotte Häggborn, Head of HR på liselotte.haggborn@lloydsapotek.se. Skicka in din ansökan redan idag, intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt!
LloydsApotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. LloydsApotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris. Idag driver företaget 78 fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. LloydsApotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos LloydsApotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk.
LloydsApotek är en del av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad. CEPD grundades 2008 och är en erfaren och kunnig hälsovårdsaktör med huvudkontor i Amsterdam, Nederländerna. CEPD förvaltar den femte största apotekskedjan i Europa med över 1300 apotek i Polen, Litauen och Sverige.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
The We Select Company AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
The We Select Company AB (org.nr 556841-1671), https://www.lloydsapotek.se/
111 51  STOCKHOLM

Arbetsplats
LloydsApotek

Jobbnummer
6206241

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The We Select Company AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The We Select Company AB: