HR Business Partner

Randstad AB Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
2013-06-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR Business Partner" (publicerad 2015-03-10) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB Göteborg i Göteborg, Partille, Kungälv, Öckerö, Härryda eller i hela Sverige

Redo för drömjobbet? Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt. 

Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad.

Nu söker vi en flexibel och initiativtagande HR Business Partner för kunds räkning för längre uppdrag på ett logistikföretag inom en internationell fordonsindustrikoncern.

Dina arbetsuppgifter 
Som HR Business Partner agerar du dels i en Sverige-koordinerande roll (70%) och en HR Business Partner-roll (30%). I din koordinerande roll agerar du inom en global organisation som består av ca 1000 anställda i Sverige varav drygt hälften representeras av kollektivpersonal. Yrkesområden innefattas av avdelningar inom varulager, utveckling, inköp, business controlling och IT. I denna roll har du eget ansvar för lönerevisioner och för att driva förhandlingar gällande kollektivanställda samt koordinering gällande förhandlingar gällande tjänstemän tillsammans med Comp. & Ben. på HR. Du har även hand om arbetsmiljöfrågor, Health & Wellbeing och Rehab-frågor. I din roll som HR Business Partner stöttar du Sverigeavdelningen inom en global material management-organisation. Du stöttar ledningsgruppen och chefer gällande lönerevision, rekrytering, arbetsmiljö och rehab.

Din bakgrund
Du har relevant akademisk examen inom HR och/eller Ekonomi eller motsvarande.
Du har gedigen erfarenhet från roll som HR Business Partner eller motsvarande.
I dina tidigare roller har du ansvarat för lönerevisioner och drivit förhandlingar.
Du har arbetat i internationellt sammanhang och din engelska är mycket bra i såväl tal som i skrift.
Om du har tidigare erfarenhet från change management är det meriterande.
Vi ser gärna att du har god erfarenhet från personalarbete inom kollektivsidan.

Dina egenskaper
Som person är du flexibel och har förmåga att gå in en roller som innebär att du tar ett helhetsansvar.
Du är kommunikativ och nätverkande och sluter lätt nya kontakter.
Du tar egna initiativ, agerar proaktivt och är självgående i din roll.

Vi arbetar med löpande urval för tjänsten och ser gärna din ansökan så snart som möjligt.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Conradi på tel 0729-88 94 21.

Vi ser fram emot din ansökan!

Publiceringsdatum
2013-06-14

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-06-24
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Conradi +46 0729-889421

Företag
Randstad AB Göteborg

Adress
Randstad AB Göteborg
Nils Ericsonplatsen 3
41103 Göteborg

Jobbnummer
1583873

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB Göteborg: