HR Business Partner - Resia Travel Group
Resia Travel Group / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Resia Travel Group i Göteborg,
Kungsbacka,
Alingsås,
Borås,
Varberg eller i
hela Sverige Är du en sann people person som brinner för att skapa engagemang? Då är du välkommen till vårt grymma HR-team!
Vi söker en energifull och passionerad HR Business Partner som vill vara med på vår spännande förändringsresa där vi tillsammans bygger Nordens mest kompetenta och tillgängliga reseföretag. Resia Travel Group (RTG) befinner sig i en starkt dynamisk bransch där stort fokus nu ligger på den digitala transformationen. HR bidrar i hög grad till den kundorienterade förflyttningen och har samtidigt ett pågående arbete med att utveckla den parallella digitala medarbetarresan. Vi vill vara resebranschens attraktivaste arbetsgivare och tror att engagemanget hos våra medarbetare leder oss dit.
Det här innebär jobbet
I rollen som HR Business Partner ser dina dagar olika ut. Tjänsten innebär ett brett HR-arbete där du bidrar med din erfarenhet inom många olika områden, exempelvis arbetsrätt, rekrytering och ledarskapsutveckling. Du ansvarar för vår interna kompetensutvecklingshub, RTG Akademien, där du tillsammans med kollegor i organisationen säkrar en ständig utveckling av våra medarbetare. Förra året erbjöd vi 143 utbildningstillfällen för medarbetarna inom RTG och i rollen ingår att planera, administrera och följa upp dessa. Du agerar också bollplank, vägvisare och hejaklack till cheferna inom ett av våra affärsområden. Med utgångspunkt i vår strategiska HR-plan inspirerar du och rådger kring såväl dagliga, operativa frågor som kring mer övergripande långsiktig planering. Du är chefernas go-to-person och får genom dina goda relationer med dem stor möjlighet att påverka och bidra till utveckling av affären. Parallellt med det dagliga arbetet driver du HR-projekt med koppling till ditt ansvarsområde, intresse och verksamhetens behov i stort.
Vårt erbjudande till dig
Vi erbjuder ett utvecklande och stimulerande uppdrag i en spännande bransch, en fantastisk koncern och en stark kultur som präglas av upptäckarglädje och gemenskap. Vi är nyfikna - på våra kunder, kollegor, oss själva och på världen. Vi sprudlar av energi, har en gedigen kompetens och är alltid måna om att visa respekt för människors lika värde. Dessa värdeord utgör grunden i allt vi gör. Vår arbetsmiljö är fartfylld och informell och teamkänslan är det som sticker ut allra mest i våra medarbetarundersökningar. Vi är måna om vår prestigelösa kultur och har kvar den entreprenörsandan som utmärkt oss sedan bolaget startades. Här kan du med andra ord göra skillnad.
Vi tror att det här är du
Du är en relationsskapande person som med ditt engagemang lätt skapar förtroende hos andra. Du är affärsmässig och gillar utveckling. Du har lätt för att sätta dig in i nya situationer och förstå komplexa sammanhang. Tack vare ditt driv har du ett starkt engagemang i den dagliga problemlösningen och tar gärna taktpinnen i olika HR-projekt. Du är en fena på att hålla koll på saker och ting, är proaktiv, orädd och har en god kommunikativ förmåga. Du har förhandlingsvana, vill vara med och påverka och drivs av att se resultat av din insats. Du gillar att växla mellan stort och smått, högt och lågt eller strategiskt och taktiskt affärsnära. Dynamiskt skulle många kalla det. Vi kallar det kul på jobbet. Du tycker det är roligt att hålla koll på trender inom HR och sprider med hög energi glädje till dina kollegor.
Och vi tror att det här är sådant du har gjort
För att lyckas i rollen har du akademisk utbildning inom HR eller motsvarande samt minst tre års arbetslivserfarenhet av brett HR-arbete, gärna från retailverksamhet. Du har, genom tidigare erfarenheter, hittat en balans mellan hög servicevilja och effektivitet och är van vid att utveckla och stötta chefer. Vana av att jobba med kompetensutveckling i ett LMS-system är meriterande. I HR-teamet jobbar du tillsammans med fem andra kollegor på vårt huvudkontor med central placering i Göteborg. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 13 augusti och vid frågor kan du kontakta HR Director Henrik Larsson på (mailto:
henrik.larsson@resia.se) eller 0736-840669. Vi ser fram emot att träffa dig! ______________________________________________________________________________________________ Resia Travel Group har skapat och driver flertalet varumärken inom resebranschen där den gemensamma nämnaren är personligt engagemang. Med branschens bästa kompetens, en utmärkande energi och stor nyfikenhet har vi som målsättning att alltid skapa överraskande bra reselösningar. För vi kan det här med resor. Vi vet vad som tillför värde när man är på resande fot. Semesterdrömmar, smidiga affärsresor, energigivande möten, gruppresor och events samt välorganiserade kongresser - vi gör skillnad tack vare våra 400 specialiserade medarbetare.
Med fäste i Skandinavien jobbar vi mot hela världen och är tillgängliga såväl online som via telefon och i butik. Vi möter våra kunder genom varumärkena Resia, Resfeber, Box Office, Bengt-Martins, Cruise Market och Hyttespecialisten. Huvudsätet finns i Göteborg där vårt Servicecenter stöttar kundmötet med funktioner som marknad, teknisk utveckling, ekonomi, HR, IT och säljsupport. År 2017 omsatte vi 3,5 miljarder SEK.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2018-07-06ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHenrik Larsson
henrik.larsson@resia.se +46 736 84 06 69
FöretagResia Travel Group
AdressResia Travel Group
Kruthusgatan 17
40523 Göteborg
KontorsadressKruthusgatan 17, Göteborg
Jobbnummer 4242964
Observera att sista ansökningsdag har passerat.