HR Assistant
Shurgard Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shurgard Sweden AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Shurgard Self Storage är marknadsledare i Europa inom self storage lösningar för företags- och privatkunder. Shurgard grundades 1994 och har 187 anläggningar med över 500 anställda i sju europeiska länder. I augusti 2006 blev Shurgard ett dotterbolag till Public Storage som är världens största ägare och aktör inom self storage, med över en miljon kunder och mer än 2100 anläggningar i 38 stater i USA. Vi är angelägna om att satsa på våra medarbetare och på kompetensutveckling på alla nivåer. Shurgard Sweden AB etablerades 1998 och har idag 30 anläggningar i Stockholm, Malmö och Göteborg och ca 75 anställda. Shurgard Danmark etablerades 2002 och har idag 10 anläggningar och ca 25 anställda. Omsättningen för Scandinavien uppgick 2008 till ca 350 Mkr. Vi söker nu efter duktiga och självgående personer som vill spela med i vårt lag.
HR Assistant
Shurgard, Europas ledande företag inom self-storage rekryterar just nu en HR Assistant. Du ansvarar för lönerapportering för våra ca 100 anställda i Sverige och Danmark, vi samarbetar med en extern lönebyrå, men det är ditt ansvar att underlag skickas varje månad samt att svara på frågor från personalen rörande lönerapportering. Vidare är du administrativt ansvarig för pension, försäkring, företagshälsovård och att rapportera statistik både internt och externt. Vid behov uppdatera våra policys och rutiner. Du rapporeterar till HR Manager Scandinavia, anställningen är en tillsvidareanställning med 60% omfattning.
Ansvarsområde:
• Lönerapportering för ca 100 anställda i Sverige & Danmark
• Personalens kontakt i lönefrågor
• Pension, försäkring och företagshälsovård
• Rapportera statistik, intern och externt
• Uppdatera personalhandbok och övriga rutiner
• Uppdatera adressregister och övrig personalinformation
• Inköpsadministration för HR funktionen och kontor
• Viss översättning och korrekturläsning
• Resebokning
• Ansvarig för beställning av kontorsmaterial, kontakt och uppföljning mot vår städfirma
För att lyckas i denna roll måste du ha följande:
• Minst 5 års erfarenhet från lönerapportering och HR administration, gärna i en internationell organisation
• Avslutad gymnasieutbildning eller liknande
• Vi ser gärna att du har erfarenhet från dansk löne och HR administration
• Du tar ansvar för ditt arbete och har en hög grad av integritet
• Du har god sammarbetsförmåga såväl med kollegor som med ledning
• Du är en god organisatör, duktig på att planera ditt arbete och att arbeta efter fasta rutiner och riktlinjer
• Du har mycket god förmåga att kommunicera på svenska eller danska och engelska
• Du har god datorvana och har intresse att lära nya system
Shurgard erbjuder dig ett omväxlande arbete i ett expanderande företag inom detaljhandeln, med fokus på försäljning och kundservice. Möjlighet till utveckling och ett företag präglad av hög teamkänsla.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande, dock senast den 20 december, 2009 till
ann-sofie.dahlstrom@shurgard.sePubliceringsdatum2009-12-01Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-12-20
FöretagSHURGARD SWEDEN AB
AdressSHURGARD SWEDEN AB
Box 36
17111 SOLNA
KontorsadressSolnavägen 21
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4701400
Faxnummer: 08-4701455
Jobbnummer 546018
Observera att sista ansökningsdag har passerat.