HR / Affärssupport till Sundström Safety AB

Bemanningspoolen AB / Administratörsjobb / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemanningspoolen AB i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige

Sundström Safety AB bildades 1926 och är en välrenommerad och framgångsrik leverantör av högkvalitativa andningsskydd. Företaget är familjeägt och verksamheten omfattar utveckling, tillverkning samt försäljning av produkterna. Verksamheten omsätter ca 200 Mkr och produkterna marknadsförs och säljs i ett 30-tal länder genom väl etablerade samarbeten med distributörer. Produkterna tillverkas i vår moderna produktionsanläggning i Lagan (Ljungby kommun) ca 3 mil från Värnamo och huvudkontoret ligger på Lidingö, Stockholm. Sundström har idag drygt 110 medarbetare. Majoriteten av de anställda arbetar i Lagan, men säljorganisation finns i Europa, Asien och USA. www.srsafety.se

Uppdragsbeskrivning
Denna tjänst innehåller en bred variation av arbetsuppgifter och du blir en viktig resurs hos oss. Du kommer arbeta med i huvudsak fyra funktioner: HR, Marknad, Varuförsörjning och Teknik. Du rapporterar till och för ett tätt samarbete med vår HR-chef som delegerar och fördelar dina arbetsuppgifter. Tyngdpunkten i tjänsten (ca 50%) ligger på administrativa uppgifter inom området HR. Det kan t ex innebära assistans vid rekrytering, uppdatering av personalhandbok, delaktighet i introduktion av nyanställda, kontakt med myndigheter, assistera vid kompetenskartläggning och tidrapportering. Du kommer också vara delaktig i projekt, som kan handla om vårt lönesystem eller ärenden inom rehabilitering. Affärssupport mot funktionen Varuförsörjning innebär backup gällande inköp, order och fakturering. Support mot Teknikfunktionen kan handla om, att tillsammans med ansvarig produktutvecklare bygga produktstrukturer i vårt affärssystem. Inom funktionen Marknad finns det behov av support mot våra säljare vid offertframtagning mm. Vårt affärssystem är Navision och detta verktyg tillsammans med Officepaketet blir ett viktigt stöd för dig i ditt arbete. Tjänsten är ny hos oss och beroende på dina tidigare erfarenheter, kompetenser och personlighet kommer du kunna vara högst delaktig i att forma tjänstens långsiktiga innehåll och utveckling. Välkommen till ett team med stor drivkraft och vilja att tillsammans skapa fortsatt framgång och stabil utveckling!

Publiceringsdatum
2015-02-20

Kravprofil för detta jobb
Vi söker dig som har en gymnasial administrativ utbildning och har du byggt på detta med studier inom området för HR/personal är det starkt meriterande. Du ska ha arbetat ett antal år med liknande arbetsuppgifter med fokus inom HR-frågor och administration. Som person är det viktigt att du har en stark drivkraft med god förmåga att strukturera dina uppgifter. Då arbetet innehåller stor variation och kontakt med fler funktioner är det av högsta vikt att du har en naturlig fallenhet för att ställa om, snabbt lära och ta in ny information. Din goda kommunikativa förmåga uppskattas högt. Du behärskar engelska i tal och skrift.

Kontakt
För ansökan och mer information om tjänsten se vidare på www.bemanningspoolen.se eller kontakta rekryteringskonsult Anna Andersson på tel 0706-16 51 80. Vi arbetar med löpande urval.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Kontakt
Anna Andersson, Rekryteringskonsult 0706165180 anna@bemanningspoolen.se

Företag
Bemanningspoolen AB

Adress
Bemanningspoolen AB
Box 2112
33102 VÄRNAMO

Kontorsadress
Jönköpingsvägen 21

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0370-198 80
E-postadress: varnamo@bemanningspoolen.se

Jobbnummer
2175685

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemanningspoolen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemanningspoolen AB: