HQ Bank söker medarbetare till Utlandsbackoffice
Adecco Sweden AB / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige HQ Bank AB utforskar, utvecklar och presterar i syfte att förädla förmögenheter och leverera finansiell framgång. HQ Bank bedriver affärsverksamhet inom affärsområdena Investment Banking och Private Banking. Huvudkontoret är beläget i Stockholm och antalet anställda är 244 personer. Företaget är noterat på Stockholmsbörsens Sv Mid Cap-lista (HAGQ). Läs mer på
www.hq.sePubliceringsdatum2007-09-28ArbetsuppgifterSom medarbetare på vår utlandsbackoffice blir du en viktig del i HQ Banks verksamhet inom affärsområdet Investment Banking. Du arbetar nära mäklarna, i en grupp om fyra personer och affärerna är främst inriktade mot emerging markets men även mot mer traditionella utländska marknader. Huvudsakliga arbetsuppgifter är clearing och settlement av utlandsaffärer. I rollen ingår även instruerande av affärer och flyttar, avstämningar av såväl värdepapper som likvider, betalningar, viss bokföring, växlingar samt notaskrivning. Arbetet innebär många interna och externa kontakter med bland annat mäklare och externa motparter och samarbetspartners. Arbetet sker i depåsystemet Wizer (Finess).
ProfilVi söker dig med lägst ekonomiskgymnasiekompetens och några års arbetslivserfarenhet från värdepappersbackoffice på bank eller fondkommissionär. Du har gedigna kunskaper och förståelse för värdepappersflöde samtidigt som du har ett stort intresse för värdepappersadministration. Du arbetar bra tillsammans med andra människor samtidigt som du självständigt tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Som person är du driftig, noggrann, systematisk och ser hellre möjligheter än problem. Personer i din omgivning beskriver dig som samvetsgrann, engagerad och flexibel. Arbetet på HQ Bank präglas av ett högt tempo och stundtals är arbetsbelastningen mycket hög. Du vet sedan tidigare att du under sådana omständigheter agerar rationellt och med en förmåga att prioritera.
Vi erbjuder dig
Du blir en viktig del i en backofficegrupp bestående av totalt 12 medarbetare. Vårt arbetsklimat präglas av gott samarbete och stämningen är avslappnad. Tjänsten är en tillsvidareanställning och inleds med en sex månaders provanställning.
Din ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Adecco Rekrytering. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Maria Åberg, tfn 08-598 981 35. Du ansöker via
www.adecco.se där du kan bifoga dina egna dokument, ditt CV och personliga brev. Klicka på ingång för rekrytering. Skicka din ansökan omgående dock senast 15 oktober 2007.
Anställningstyp/arbetstiderHeltid
ErsättningFast
KontaktMaria Åberg, 08-100 500 växel,
maria.aberg@adecco.se , Rekryteringskonsult
Så ansöker duSista ansökningsdag 2007-10-15
Ange följande referens när du ansöker: HQ Backoffice, utland
FöretagAdecco Sweden AB
Box 12127
10224 Stockholm
Telefonnummer: 08-100500
Faxnummer: 08-59898299
Mer information på
http://www.adecco.seKontorsadressKungsgatan 60
Stockholm
Jobbnummer 13288
Observera att sista ansökningsdag har passerat.