Hjälpmedelskonsulent sökes till Hjälpmedelscentrum, Halmstad

Region Halland, Hjälpmedelscentrum / Sjukgymnastjobb / Halmstad
2016-04-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Hjälpmedelskonsulent sökes till Hjälpmedelscentrum, Halmstad" (publicerad 2017-03-06) ⬅️


Visa alla sjukgymnastjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Halland, Hjälpmedelscentrum i Halmstad, Varberg, Kungsbacka eller i hela Sverige

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 600 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Förvaltningen Ambulans, diagnostik och hälsa är länsövergripande och omfattar cirka 1100 medarbetare. Utifrån Region Hallands vision "Bästa livsplatsen" verkar Ambulans, diagnostik och hälsa för en god hälsa hos befolkningen. Våra medarbetare är nyckeln till att bedriva en verksamhet med hög kvalitet. Vår utgångspunkt är alltid patienten och den halländske medborgaren.

Inom Hjälpmedelscentrum finns en samlad och bred kompetens såväl medicinskt som tekniskt. Uppdraget innebär att genom utprovning, anpassning och underhåll av hjälpmedel underlätta vardagen för personer med funktionsnedsättning. Vi arbetar med såväl information, utbildning, utprovning, konsultation, inköp, lagerhållning, rekonditionering och teknisk service av hjälpmedel. Verksamheten omfattar hela länet.

Publiceringsdatum
2016-04-11

Arbetsuppgifter
Primära arbetsuppgifter som Hjälpmedelskonsulent:
• Generell och individuell rådgivning, främst inom området positionering och sittande i manuell- och elrullstol.
• Bistå förskrivarna vid utprovning och specialanpassning av hjälpmedel.
• Ansvara för sortimentsarbetet, vilket bland annat innebär marknadsbevakning.
• Vara delaktig i upphandlingsarbetet av hjälpmedel.
• Informera och utbilda inom hjälpmedelsområdet.
• Ansvara för framtagande av underlag till de regionala hjälpmedelsanvisningarna.

Arbetet som hjälpmedelskonsulent är självständigt och du styr i stor utsträckning din egen planering, samtidigt som du behöver samarbeta med övrig personal inom verksamheten.

För att vara framgångsrik i arbetet behöver du sätta kunden i centrum och ha en utpräglad serviceanda, vara lyhörd och ha ett konsultativt förhållningssätt, allt utifrån kundens behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är leg. arbetsterapeut eller leg. fysioterapeut/leg. sjukgymnast.

Vi förutsätter att du har minst tre års erfarenhet inom rehabilitering/habilitering. Du har erfarenhet av behovs- och aktivitetsbedömning, förskrivning och utprovning av hjälpmedel i hemmiljö. Meriterande är om du har erfarenhet av sittbedömningar, utprovning av manuella och eldrivna rullstolar samt har ett praktiskt handlag och intresse av att hitta lösningar i kombination människa och teknik. Vi ser det som en fördel om du har arbetat konsultativt mot flera kontaktytor och har vana att tala inför grupp.

Du har lätt för att samarbeta, är noggrann och kan se helheten i aktivitet. Vi förutsätter att du kan ge förslag på lösningar, har lätt för att organisera, planera och arbeta strukturerat.

Arbetet ställer höga krav på initiativförmåga. Egenskaper som flexibilitet och samarbetsförmåga är en förutsättning. Du ska även ha en god pedagogisk förmåga och vara skicklig på att tillämpa förskrivningsprocessen för hjälpmedel.

Arbetet innebär resor i hela länet varför körkort och körvana är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2016-06-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-22
Ange följande referens när du ansöker: ADH 20/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Birgitta Magyar, Avdelningschef 035-16 43 45
Birgitta Johansson, Hjälpmedelskonsulent 035-16 43 03

Facklig kontakt
Ola Larsson, Saco 035 - 16 43 21

Företag
Region Halland, Hjälpmedelscentrum

Adress
Region Halland, Hjälpmedelscentrum
Box 517
30180 HALMSTAD

Kontorsadress
30185 Halmstad

Jobbnummer
2774581

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Halland, Hjälpmedelscentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Halland, Hjälpmedelscentrum: