Helpdeskmedarbetare - Örebro
Experis Finance Huvudkontor / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Lindesberg,
Karlskoga eller i
hela Sverige Vi söker en helpdeskmedarbetare som gillar teknik, tycker om att hjälpa människor och som vill vara med och bygga upp en riktigt vass helpdesk.
Publiceringsdatum2014-05-07Dina arbetsuppgifterSom helpdeskmedarbetare kommer du att hjälpa användare med IT-relaterade frågor såsom incidentrapportering, hantera beställningar, agera stöd vid inköp, kontakta driftleverantörer vid behov m.m. Du kommer även koordinera supportärenden så att incidenter inkommer till rätt supportgrupp, och därmed värnar du också för att avtalade ärendehanteringstider följs.
Vem är du?
Du har minst gymnasial utbildning med inriktning IT eller erfarenhet som bedöms som likvärdig. Vi tror också att du har ca ett års erfarenhet av support via telefon inom området helpdesk, incident och/eller problemhantering.
Du har en god pedagogisk förmåga och har förståelse för hur du via telefon och web ska instruera användare för att därmed lösa uppkomna problem. Du har därmed också god vana att hantera många olika typer av ärenden i en föränderlig miljö.
Du har ett intresse för IT-relaterade problem och trivs också i rollen som problemlösare. Du har därmed också en hög servicenivå som resulterar i en god förståelse för människors olika kunskapsnivå inom IT.
Tydligt meriterande med någon av nedanstående kompetens:
• Active Directory
• Exchange samt Powershell
• W3D3, Remedy samt Microsoft System Center
• Mycket god kunskap inom hårdvarusupport (PC, kringutrustning, skrivare, IP-telefoni, Smartphones)
• Mycket god kunskap inom hårdvarusupport (Microsoft standardprodukter samt Officepaketet)
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig arbete i ett stabilt och positivt team med stor arbetsglädje. Vi har förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Vi har partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.
Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktperson för detta jobbDu söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta John Johansson på
john.johansson@se.experis.com , 0703-242519.
Vi söker en helpdeskmedarbetare som gillar teknik, tycker om att hjälpa människor och som vill vara med och bygga upp en riktigt vass helpdesk.
Dina arbetsuppgifterSom helpdeskmedarbetare kommer du att hjälpa användare med IT-relaterade frågor såsom incidentrapportering, hantera beställningar, agera stöd vid inköp, kontakta driftleverantörer vid behov m.m. Du kommer även koordinera supportärenden så att incidenter inkommer till rätt supportgrupp, och därmed värnar du också för att avtalade ärendehanteringstider följs.
Vem är du?
Du har minst gymnasial utbildning med inriktning IT eller erfarenhet som bedöms som likvärdig. Vi tror också att du har ca ett års erfarenhet av support via telefon inom området helpdesk, incident och/eller problemhantering.
Du har en god pedagogisk förmåga och har förståelse för hur du via telefon och web ska instruera användare för att därmed lösa uppkomna problem. Du har därmed också god vana att hantera många olika typer av ärenden i en föränderlig miljö.
Du har ett intresse för IT-relaterade problem och trivs också i rollen som problemlösare. Du har därmed också en hög servicenivå som resulterar i en god förståelse för människors olika kunskapsnivå inom IT.
Tydligt meriterande med någon av nedanstående kompetens:
• Active Directory
• Exchange samt Powershell
• W3D3, Remedy samt Microsoft System Center
• Mycket god kunskap inom hårdvarusupport (PC, kringutrustning, skrivare, IP-telefoni, Smartphones)
• Mycket god kunskap inom hårdvarusupport (Microsoft standardprodukter samt Officepaketet)
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig arbete i ett stabilt och positivt team med stor arbetsglädje. Vi har förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Vi har partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.
Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktperson för detta jobbDu söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta John Johansson på
john.johansson@se.experis.com , 0703-242519.
Arbetstider och omfattning100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohn Johansson +46 703 24 25 19
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 1864322
Observera att sista ansökningsdag har passerat.